Fargerike små gleder!

// Reklame //

Det er som oftest det letteste og kjappeste å bare tusle inn i en butikk og kjøpe noe, når man skal gi en gave til noen.

Jeg kan jo skjønne det, vi lever i en travel tid og mange har nok sikkert ikke så mye tid til å sette seg ned med et håndarbeide.

Men for meg er det som balsam for sjelen, å få sette meg ned og holde på med strikking eller hekling! Og ikke mye annet gir meg så mye ærlig og hjertlig glede, som å lage noe til andre og gi bort. Vise dem på dem måten at jeg har brukt tid, krefter, tanker og kjærlighet i det jeg har laget til dem.

 

Så jeg tenkte jeg skulle dele noen av ideene jeg har plukket frem fra internettet og en superduper bok som jeg har kjøpt for ikke så lenge siden.

Er dere klar? Jeg skal forsøke å linke til alt sammen, og har jeg glemt noe så er det bare å legge igjen en kommentar, så skal jeg skrive og forklare 🙂

So, here er go :

Heklede regndråper med sky.

Denne supre ideen fant jeg i den beste hekleboken jeg noen gang har hatt,-

Hekling til småfolk av Vibeke Fantoft Magnesen.

Elefantrangler.

Bloggen som jeg fant disse kule ranglene hos, heter Trolleungen .

Raske små søte rangler å hekle, og så trenger man Kinderegg. Så da får man en solid god grunn for å få i seg litt godter også 🙂

Skilpadder!

De er jo bare helt bedårende søte da?! 🙂

Disse finner du oppskriften til hos Vibemai .

Regnbue enhjørning.

Denne krever litt mer tid å hekle, men du verden så søt den ble da 🙂

Oppskriften finnes hos Allfreecrochet .

Det var hvertfall LITT tips og linker til nydelige søte små fargerike gaver man kan lage og gi bort til noen små man er glad i 🙂

Ha en fortsatt strålende kveld alle sammen!

2 kommentarer
    1. Design by Tina:
      Tusen mange takk for herlig kommentar 🙂 ja de skyene elsker jeg! Hekling er jeg ikke så flink til selv heller, men det meste i bloggen her hårkur på fastmasker. Så da var det ikke så ille likevel.
      Og i boken jeg linket til, står det utrolig godt forklart om hvordan man øker og feller masker + masse masse mer lærerikt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg