Rabbit crazyness!

// Reklame //

Jeg som alltid har elsket å strikke, har nå plutselig funnet glden ved å hekle også! Hvem hadde trodd det?!
Jeg har noen få hobbyer som jeg liker å holde på med,- ute er det hestene og kaninene som opptar det meste av tiden min. Men inne er det håndarbeidet. Og siden jeg sliter med bl.a. fibromyalgi og leddgikt, er det godt å holde på med håndarbeid siden det holder fingrene og hendene mine sånn noenlunde i gang.
Etter at jeg kjøpte hekleboken ” Hekling til småfolk “, har jeg fått helt dilla på å hekle fra denne boken + noen kule oppskrifter fra andre utenlandske blogger på nettet. Det går kjempegreit å hekle etter engelsk oppskrift også faktisk, utrolig nok.
Den siste nykomplingen i samlingen til mitt skjønne lille barnenbarn, er kaninen Kanutte fra denne hekleboken. Og Mina Adeline ble helt i hundre og nitti da jeg tok kaninen frem i dagtidlig og gav den til henne! Det er alltid så gøy og herlig å seden gleden hun viser når hun får noe.


Kaninen Kanutte får en nuss av sin nye eier 🙂

Tidligere har jeg laget en blogg om tigeren Tim,som jeg heklet til henne sist. Og i dag har vi satt oss ned og bladd i hekleboken igjen, Adeline har funnet frem hva dyr hun ønsker seg nå, og vi har sett i garnet mitt der hun har fått plukke ut farge til det neste dyret.
Litt sånn kos og ” momma/barnebarn – samvær ” sånn på morgenkvisten.
Ute øser regnet ned, og det er dags for en rolig dag innendørs. Senere skal vi bare ut og slippe ut 3 sprelske hester, gjøre rent i boksene deres og legge inn mat og vann til dem for natten. Så tenker jeg det er hopp og sprett i alle vannpytter som er kommet i veien vår ute, før noen våte kropper tusler inn og varmer seg igjen.

At kaninen Kanutte er en rolig og harmonisk kanin er det ingen som helst tvil om, hvertfall når jeg sammenlikner henne med disse to superglade herlige kaninene som jeg har fått gjennom Dyrebeskyttelsen i Horten/Tønsberg! De har hatt en røff fortid, men har det helt supert her hos oss. De heter Oscar ( belgisk kjempe ) og Caramell, og kom til oss i sommer og i desember.
Er de ikke skjønne vel? 
Jeg vil oppfordre ALLE som vurderer å anskaffe seg dyr, om å kontakte Dyrebeskyttelsen og adoptere derfra. På den måten gir du et ulykkelig liv, en sikker og god fremtid med masse tapt kjærlighet, og du støtter opp om de folkene som virkelig strekker ut en hjelpende hånd til dyr i nød.

Lyden i bakgrunnen kan virke forstyrrende, men bare skru ned lyden. Det er den store bekken som renner..
Følg meg gjerne også på Instagram for flere bilder av ting jeg strikker og hekler, pluss annet : @benteslilleverden
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg