Dette fortjener jeg virkelig ikke!

Herregud! Jeg mener det,- dette her fortjener jeg så absolutt ikke! Ikke i det heletatt! At noen kan være så storhjertet og snille er over min fatteevne..
At jeg har slike herlige mennesker rundt meg, som er villig til å gå med på denne galskapen som min kjære datter satte istand – er mer enn hva jeg er istand til å forstå…
Hadde jeg visst at hun gjorde dette, så hadde jeg stoppet henne asap Men det tror jeg hun var fullt klar over, og det var nok litt av grunnen til at hun aldri sa noe til meg heller.

Det hele startet for et par mnd siden. Jeg skulle inn på min herlige pc som jeg har hatt i 6 år, for å sjekke mailen. Men skjermen forble like svart som natten.. Uansett hva vi forsøkte å gjøre, så var skjermen like svart. Der kom kun noen dumme pipelyder fra den, og så ble det stille – og svart som sagt.
Jeg snakket med en meget datakyndig venn som forsøkte å hjelpe oss over tlf, men uansett hva han bad oss om å prøve så hjalp det ingenting. 
Dermed var det bare å pakke pc`en ned i vesken og kjøre til en databutikk hvor de fikser pc`er også.
Beskjeden der var nedslående, mildt sagt… Skjermkortet var mest sannsynlig gåen, og ut ifra hva han kunne se så lå skjermkortet til min pc i selve skjermen eller hva det var han sa. Det lå hvertfall ikke lett tilgjengelig, slik at det ble lett og også billig å bytte det. Så han rådet meg til å bare kjøpe meg en ny pc.

Well,- bare å bare fru Blom… 
Det er ikke akkurat billig å kjøpe seg pc, og heller er det ikke så lett å spare når en er ufør og betaler på bl.a. huslån. Så jeg måtte heller bare slå meg til ro med at jeg har mobilen som jeg kunne få betalt regninger med, være på nettet og slike ting. Men siden jeg ikke hadde mailen på mobilen, var det noe som jeg ikke kunne få sjekket, og svart folk på.. 
Guri som jeg savnet pc, og særlig den gamle pc`en… Så heldigvis fikk jeg etter en stund låne en pc av ei. Reddet! Det var  mye bedre å blogge på den enn på mobilen hvertfall! 
Det jeg ikke visste, var at min datter hadde opprettet en hemmelig Facebook side, der hun bad om hjelp til å få samle inn penger til å få overraske meg med ny pc!… Folk ville hjelpe henne med dette, og i dag da vi skulle avsted og handle mat – skulle hun først bare innom en annen butikk. Så jeg måtte ta turen til apoteket sammen med mitt herlige barnebarn, Mina Adeline. Det var medisiner til Adeline som skulle hentes ut, siden hun sliter med reflux.
Vi hentet ut medisiner, tuslet inn på en annen butikk og handlet dyrepark-is, og lekte på lekeplassen mens vi enda ventet på at mamsen hennes skulle bli ferdig med det hun holdt på med.

Plutselig kimer telefonen min, det er min datter i andre enden som beordrer meg inn i bilen. Bak i bilen, altså ikke inn i baksetet men inn bak. Jeg fatter ikke bæret nå. ” Hva i huleste heiteste er den jenta har funnet på nå da?? “, tenker jeg. Mens jeg lydig krøp inn bak i bilen, satte meg tilrette og holdt meg for øynene.
Nå kan du ta bort hendene dine og se, mamma “, sier hun. Jeg tørr nesten ikke fjerne hendene, i ren redsel for hva denne galne jenta har funnet på nå
Jeg ser på posen, ” Expert ” står det på den. Jeg aner enda ikke hva hun har gjort, for hun er slu som få og gjør som regel alt for at jeg skal bli forvirret og ikke ane hva hun overrasker med. Så at der stod Expert på posen, betydde ikke dermed at det var noe som var kjøpt på samme butikk.
Jeg åpner posen og tar ut en stor pakke, åpner papiret og sier nesten litt lettet ” Jeg har hverken saks eller kniv “, idet jeg ser at pakken er tapet sammen.
Men så viste det seg at den bare var tapet sammen med små tapebiter, og jeg kunne fortsette å åpne pakken.

Jeg sitter der målløs….. Nede i esken ligger der en hvit nydelig pc og stråler mot meg!.. Jeg tror ikke mine egne øyne!
Å klare å samle tanker og fornuft når man plutselig sånn helt ut fra det blå, blir overrasket med noe så stort som en pc. Nei det skal jeg jaggu meg love dere er sannelig ikke lett! Tårene kom strømmende, munnen klarte ikke finne de rette ordene – eller var det hjernen kanskje?
Jeg håpet på å klare å samle meg nok til å finne en lengre takketale mellom alt som svev inni hjernen min nå, men ord ble liksom så fattige… Hva sier man til dem som har vært så storsinnet å hjelpe henne med å kjøpe en flunkende ny pc til meg?!…..
Det er en Chrombook “, sier Michelle. En hva for noe?? ” Hva er en Chrombook? ” spør jeg. Jo det var visst ikke en Mac og heller ikke en pc, men en pc uten cd stasjon. Jeg tror det var sånn det ble forklart. At der ikke er den stasjonen som hun snakket om, gjør meg ikke noen verdens ting! Det bare tvinger meg til å måtte legge alle bildene mine inn på min externe harddisk, og på den måten mister jeg ikke noen bilder eller andre filer, hvis denne også noen gang om mange mange år tar natta.

Mommaaaa?? Hva er det? “, spør den herlige lille barnestemmen fra barnesetet.
Jeg holder den flunkende nye pc`en min opp i luften og viser den stolt frem til henne. Og forklarer at jeg har fått en ny flott pc. Nok en gang forsøker jeg å samle meg nok til å kunne si noe fornuftig til de som har hjulpet min snille herlige datter med dette, men føler bare at det er så små ord som dukker frem i hjernen min… Å si tusen hjertelig mange millioner takk, blir så lite det også.. Så hva skulle jeg si? Det ble ikke så mye mer enn de ordene jeg klarte å finne på. Men alt ble filmet av min galne datter, så filmen skal jeg publisere i ny blogg. For jeg har enda ikke funnet ut hvordan ( og om det er mulig ) å lagre filmen som hun la ut på Facebook. Så den bloggen kommer ut i morgen tenker jeg.

Overraskelsen kom som lyn fra en skyfri og solfylt Himmel. Aldri i mitt levende liv hadde jeg kunnet forutse at dette kom til å komme! Dere som har gjort dette mulig,- dere er spinn hakka galne! Men Gud så jeg elsker dere for deres hjertevarme og deres omtanke… Hvordan jeg skal få føle at jeg har takket dere nok, det aner jeg ikke. Jeg tror jeg da må takke dere hver enda dag resten av de neste 10 årene, minst! Men tenker dere kommer til å være så møkk lei av å høre på takkemaset mitt haha, så jeg håper at min glede som dere ser på filmen ( for dere som ikke har sett den eller kan se den på Facebook, så kommer den altså i blogg i morgen ) kan gi en liten forståelse av hvor mye dette betyr for meg…
Nok en gang,- dere er spinn hakka galne, men mange tusen tusen hjertelig takk til dere alle sammen <3

De nærmeste dagene nå, kommer til å gå med til å kose ræva av meg foran ny pc. Og lære meg den og kjenne ordentlig. Laste ned litt redigerings program til filmer og bilder, og ikke minst blogge!
Herregud, jeg har fått meg ny pc!! Og den er hvit, akkurat slik som jeg hadde bestemt meg for at jeg ville ha! Snakk om å ha en datter som kjenner sin mamma godt! Jeg tror hun nesten må være tankeleser.
Følg med i morgen da ( eller, det blir jo * kremt * litt senere i dag jo.. ) om du vil se filmen fra når jeg fikk pakken med min nye kanonflotte pc 🙂

1 kommentar
    1. Å så snill datter!! Hun er nok veldig glad i deg! Det at hun har ordnet ny data til deg, det tyder bare på en ting, og det er at du er en god mor! Så det har du nok fortjent 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg