Pimp my Rabbit Casa!

Det varmer i hjertet å se gleden i de små kroppene som hopper rundt meg. Se hvor ivrige de er etter å sjekke ut det nye de har fått, lukte på det og legge igjen lukten sin på det. Merke det som sitt. Å se de søte labbene trå opp på det jeg har laget til dem, se hvor trygge de føler seg selv om det er nye ting de nettopp har fått.
Det var virkelig på tide å fikse opp vårt Rabbit Casa, gi veggene litt lys og innbydende maling, gi taket en hvitmaling slik at det ble lysere og mer oppmuntrende å være der inne. Jeg er ikke helt ferdig enda, men er kommet godt på vei til å få det som jeg ønsker. Og selvfølgelig har jeg hatt en super liten herlig hjelper med meg!


Litt av Casa by Caramell, Oscar og Milla.

Jeg har i et par år ønsket å male hos kaninene, men penger til maling har stoppe meg. Det er jo egentlig ganske dyrt med maling… Men så var vi en tur på Jula, og tro det eller ei,- der fant vi 3 liters spann med flott maling til kun kr.99,-!! Selvfølgelig måtte vi gripe sjansen og ta med oss noen spann, så vi kunne pimpe både kaninenes Casa og hestenes Casa – stallen!
Jeg fant også 10 liters spann med hvitmaling til bare kr.199,- Og jammen meg var det en drøy maling også.
Nå var ikke det murmaling, så jeg har ikke fått malt murene enda. Men det kommer nok snart.


Lys rosa og hvit. Rabbit Casa har fått sine farger, men enda skal jeg ha en farge til hos dem.

Å male taket var ikke det helt kjekkeste å gjøre, det er en trasig stilling for en kropp hvor fibromyalgien herjer. Men det gikk da på et vis det også.
Her kommer litt bilder fra kaninenes koselige hjem, men det er ikke alle bildene som viser fargene som de egentlig er. Rosa malingen og den lyse grønne malingen på hjulene ute, vises ikke så godt. Hjulene ser mer hvite ut på bildene… Men,- de er lys rosa og lys grønn altså..


Sent en kveld i uken, bygget jeg et par større vinduskarmer til kaninene. De elsker å ligge i vinduskarmen og se ut om kveldene, så da snekret jeg et par ekstra karmer til dem. Med teppebelegg så de kan holde seg varme og gode vinterstid. 
I tillegg skummet jeg rundt vinduene, og satte opp netting så de ikke skal komme borti skummet mens det stivner. I morgen kan jeg skjære bort det overflødige. Og deretter male vindu og vinduskarm, og sette opp et permanent gitter så de ikke spiser opp hele vinduene.


Min supre lille hjelper som har gjort en suveren jobb med malingen, både i stallen og hos kaninene!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg