Trygdeferie og stolt av det

Ved å kaste ut denne brannfakkelen, regner jeg med at en del lesere kommer til å ” arrestere ” meg rimelig heftig. Men den sjansen er jeg villig til å ta, for dette her er jo bare helt horribelt!

Jeg satt og så på et tv program i kveld, om folk fra Romania og Slovakia som valgte å reise til England ( London nærmere bestemt ) for å leve på trygd.
De aller fleste var ikke interessert i å finne seg noen jobb, de kom til England for å få penger, gratis hus og det som hører til.
De hadde hjelpere i England som hjalp dem med alt av papirer, både personlige papirer og søknader om diverse trygder. Og selv om barna bodde i hjemlandet sitt, klarte de å få barnetrygd likevel. En mamma med 11 unger, hvor fire av dem bodde hos henne – fikk utbetalt over 450 £.

Noen få reiste over til England for å tjene penger på ærlig og redelig vis, ved å skaffe seg jobb. Mens ande benyttet seg av å stjele mat fra matvarebutikker, og stjele annet de ville ha eller trengte. Hva fillen?? Det var jammen meg ikke så rent lite mat som var stjålet heller!!…..
Ved å jobbe èn dag, kunne de gå og få i orden viktige personlige papirer for å kunne bli boende i England. Deretter kunne de også søke om gratis legehjelp.

Jeg har tidligere blitt kalt rassist, bare fordi jeg ikke er enig i alt som skjer i systemet med innvandrere. Bare fortsett å kalle meg med om dere ønsker, dere kan mer enn gjerne stemple meg og tro dere har rett. JEG VET hva jeg mener og hva jeg står for, og det samme ved mine utenlandske venner!
Så er det sagt hvertfall.
Jeg vet de har det vondt i det landet de kommer fra, jeg vet de ofrer til tider mye for å få et bedre liv og hjelpe familien sin, og jeg vet noen av dem gjør så godt de kan. Det er de som liker å snylte på systemet som jeg reagerer så mye på. De som snylter – og er stolt av det! Og ikke kom her og si at de ikke finnes, de ble nettopp vist på internasjonalt tv – noen få utvalgte som har sagt ja til å være med i det programmet.
At de tørr si ja til å stå frem på den måten er for meg helt blåst i hodet.

To karer fikk en jobb den ene morgenen, de skulle kjøre rundt i gatene og samle inn metallgjenstander.
Utenfor et hus stod der ei trille, de banket på for å se om noen var hjemme. Det var det ikke.. Så sier den ene mannen så enkelt og lett,- ” Om der ikke er noen hjemme, så tar vi bare det som står utenfor huset av metall “. What the f***??…..
Hva slags moral er dette?? Greit at de kommer fra annen kultur og livserfaringer, men det burde jo være en fordel å følge den engelske kultur og oppførsel!

Mener å huske at de sa i programmet at der er ca.200 000 sigøynere i London nå. Det er jaggu meg mye som staten utbetaler i trygder til en folkegruppe som ikke ønsker å jobbe, men heller få penger for å ikke trenge gjøre noe.. For fakta var den at de fleste ikke ville jobbe. Det var derfor nettopp London var et slikt supert sted å reise til, da det var så lett å søke om trygder. Selvfølgelig også fordi innvandrerne hadde klaner som hjalp dem med systemet og søknadene.

Slikt skjer jo her i Norge også. Skal vi nordmenn bare fortsette å være dumme og blåøyde og bare godta over en lav sko? Når skal Ola og Kari Nordmann også få bli hørt? Og ikke kom med det våset om at vi blir hørt når de leverer inn stemmeseddelen en gang i året! 
Jeg vet at enkelte partier jobber med slikt som dette, for å forhindre at slikt skjer. Som regel er det mest store og lovende ord, men lite som faktisk skjer.

ANtagelig legger jeg hodet mitt på huggestabben ved å poste denne bloggen, men om ingen er enig med meg og ikke klarer helt å godta at jeg har slike meninger UTEN å være rassist – ja så dere om det. Men Norge er et fritt land, jeg har lov til å ha mine meninger og reaksjoner. For dette her syntes jeg er helt horribelt snylting på systemet.

10 kommentarer
    1. Tenkte først at dette er for dumt og barnslig skrevet til å gi en kommentar, Så tenkte jeg at det snart er 22 juli og 5 år siden Norge opplevde ondskap på verst tenkelig måte. Tragedien ble etterfulgt av et blomsterhav av kjærlighet, dette skulle vi lære av, alle skulle ta vare på hverandre, etnisk norsk eller ei.
      SÅ dukker det stadig opp slike innlegg som dette, og da lurer jeg på, :lærte vi overhodet ingenting av 22/7-11???

    2. karita: hvordan kan en sammenlikne det som skjedde 22/7 med dette programmet jeg skriver om her? Man lærer så lenge man lever, på godt og vondt.

    3. Jeg er faktisk enig med deg. Har ingenting i mot innvandrere, men jeg mener så fort det lar seg gjøre må de bidra i samfunnet med for eksempel jobbe. Snyltere synes jeg ikke noe om.

    4. Anonym: ja det er jeg helt enig i. Ikke bare sitte på ræva og forvente at staten skal betale dem så lenge de er friske og kan bidra i samfunnet.

    5. Dette har ingen ting med 22. Juli å gjøre… #gudbevalemegvel !!!
      Enig i mye av det du skriver og skulle ønske fler ytret meningene sine!!
      Klapp på skuldra til deg for å ha mot nok til å si meningene dine!!!

    6. Da spør jeg deg, hva var hensikt med dette innlegget? Var det for at vi nordmenn skulle bli “enda gladere” i minoritetsgrupper? Var det ikke for å gjøre de som ikke hadde sett TV programmet bevisst og få “ekset” opp stemningen litt???
      Du er og blir en rasist om du vil innrømme det eller ei, skryter forresten av alle dine utenlandske venner, da burde du hatt lagt deg flat for dem, og bedt om unnskyldning!! Slike som deg som sier jeg vil si ifra; er noen feige lavrangs mennesker, og den eneste grunnen til at du tør å poste slike innlegg er at du vet at dere er mange med samme syke synet !
      Kos deg i den “perfekte” verdenen din, og ønsker deg fortsatt fin sommer, og god bedring!

    7. karita: hvem er rasisst her?? Du har et slikt sykt syn på ” slike som meg “, selv om du ikke aner hvem jeg er, hva jeg står for og hva jeg tenker og tror! Du inbilder deg at du vet så mye om hvem jeg er bare ved å lese et blogg innlegg. Ta deg en pille og ro deg ned fem hakk!
      Du er er lavrangs menneske som spyr ut slike bemerkninger og påstander om andre du ikke kjenner! Jeg skriver om et TV program, jeg dikter ikke opp noe som helst her! Så tro hva du vil om meg, mine venner snylter ikke – de bidrar i samfunnet faktisk.
      Ingen har en perfekt verden som de lever i, vi lever alle i samme verden. Bare for å opplyse deg om det, i tilfelle du ikke var klar over det! Den verden vi lever i er langt fra perfekt!
      God bedring til deg også, det virker som du kan trenge det!

    8. Anonym: tusen mange takk for hyggelig kommentar. Nei jeg kan heller ikke se den likheten mellom 22/7 og hva dette TV programmet handlet om. To vidt forskjellige ting.
      Mange tørr ikke ytre sine meninger på nett og i samfunn, rett å slett fordi slike negative og allvitende personer som går til verbalt angrep og stempler ‘deg’ med det samme. Som har sine meninger om deg, og mange andre tørr ikke – eller orker ikke slikt angrep. De velger sine kamper rett å slett.
      Jeg har levd sånn i mange år, nå har jeg turd å vise min stemme, mine meninger og tanker på nett og u samfunnet. Mange stempler meg som det ene og det andre, men det får de bare gjøre – om de er så skråsikre på at de vet hva jeg er og står for.
      Jeg vet hva og hvem jeg er, og endelig tørr jeg si mine meninger høyt – noe jeg er stolt over 🙂
      Tusen mange takk for klappet på skuldra <3

    9. Du har ytret flere ganger at du er uførtrygdet, da lurer jeg på om ikke snart Nav burde tatt seg en tur innom bloggen din! For maken til arbeidskapasitet skal man lete lenge etter, var det snylting du kalte de som fikk ufortjent penger fra Nav??

    10. karita: De i TV programmet var da langt fra uføretrygdet! Det er helt tydelig og klart at du ikke har sett det programmet i det heletatt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg