Puff stitch flower – hekle litt sommer inn i høststormene? ( gratis oppskrift )

Jeg titter ut gjennom vinduet og ser trærne stå i vinkel. Bladene fra trærne flyr som snøfnugg rundt omkring og lander på helt random steder der ute. 
Gradestokken viser at høsten uten noe som helst tvil er kommet, men det var jo ingen tvil om det heller. Bare dette synet ute var nok til å overbevise selv en blind person om at sommeren er over for denne gang.
Et år til neste varme og solsteik skal komme, et år til nye blanke sommer-ark og sommerlige aktiviteter. For min del er sommeren meget hektisk, da det er tiden jeg pleier å høste inn masse spennende og herlige urter fra naturen, og lager diverse oljer, siruper, saft, tinkturer osv som vi bruker nå som høsten er kommet.
Men jeg har en glimrende idè til hvordan du kan hekle litt sommer inn i høstkulden om du vil?

Disse herlige og søte blomstene kan du hekle mye forskjellig med. Du kan sy de sammen til et babyteppe, vognteppe, sjal til deg selv, en liten veske, baderomsteppe, skjerf, pute, jakke osv osv. Her er det bare å hekle ivei og la fantasien ta fullstendig overhånd! For disse søte blomstene kan man faktisk bruke til det aller meste.

Garn :
Du kan bruke egentlig hva slags garn du måtte ønske. Selv liker jeg godt å hekle disse blomstene i ullgarn, også med tanke på at det varmer godt for den lille som skal ligge under dette teppet jeg har her. Men det er valgfritt hva garn du vil bruke, og bruk den tykkelsen på heklenålen som du trenger til nettopp det garnet du velger.

Forkortelser :
lm = luftmaske
fm = fastmske
kjm = kjedemaske

Oppskriften :
Start med å lage en magisk ring med 6 fm ( fastmasker ).
2 fm i alle m hele omgangen, så du har 12 fm.

For dere som syntes det er vanskelig å lage magisk ring, kan du starte på denne måten :
hekle 4 lm, og føy sammen med en km så de danner en ring, 2 lm (teller som første fm) og hekle videre 11 fm i ringen, 1 kjm.

Kronblad :
Første kronblad: 2 lm, kast og trekk opp garnet, kast og dra opp garnet to ganger i samme maske, (totalt tre ganger) og gjør et kast. Stikk heklenålen inn i neste maske, kast og trekk garnet opp to ganger, (totalt tre ganger i den masken), kast og trekk gjennom alle løkkene på heklenålen. 2 lm.

Stikk heklenåla inn i lm nr. 2, og lag en kjm i neste maske. ( Neste kronblad og de øvrige 5 kronblader, totalt 6 stk.) * 2 lm, kast og trekk garnet opp, kast og dra opp 2 ganger, (totalt tre ganger) og lag et nytt kast og stikk heklenåla inn neste maske, kast og trekk garnet opp to ganger, (totalt tre ganger i denne masken), deretter kast og trekk gjennom alle løkkene på heklenåla. Hekle 2 lufmasker. Stikk heklenåla i 2. lm og lag en kjm i denne masken* Gjenta for hvert kronblad. Til slutt lager du en kjm i det siste kronbladet. Klipp av og sy inn endene.

Her kan dere se en superbra film som viser utrolig godt hvordan man hekler puff stitch flower. I filmen hekler de magisk ring med 12 fm, her har jeg gjort det litt annerledes siden jeg gjør som jeg har skrevet i oppskriften min. Men det er valgfritt hvordan man lager starten.

Blomstene er kjempekoselige å sitte å hekle, nå som høsten herjer utenfor husets fire vegger. 
Så nå gleder jeg meg til å se link til bilder av deres hekla puff stitch flowers?
Håper du likte oppskriften, og spør gjerne om det er noe du lurer på. Så skal jeg hjelpe deg så godt jeg bare kan.

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no
 

 

 Jeg pleier ikke å vise noe fra min neste blogg som kommer ut, men denne gangen gjør jeg et lite unntak! For disse var så     utrolig kjekke  strikke, og de kunne jeg strikke og bli ferdige med i løpet av bare en kveld! Det er helt utrolig hvor fort det       går å strikke disse. Så om du vil ha gratis oppskrift på disse herlige pulsvarmerene, så følg med når neste blogg           kommer ut om kort tid.

 

  De er strikket i 100% ren ull, og er helt utrolig gode og varme å ha på seg!

 

  Om du vil ha min oppskrift på disse pulsvottene så følg med når neste blogg med gratis oppskrifter kommer ut!

 

 

 

#puffstitchflower #crochet #crocheting #blomster #heklablomster #hekletblomster #hekle #heklenål #garn #ullgarn #yarn #woolyarn #håndarbeid #handcraft #gratishekleoppskrift #freecrochetpattern #lovemylife #høst #fall #høstinorge #fallinnorway #norge #norway 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg