Terminen er nær!

Så heldig jeg er, jeg har fått muligheten til nok en gang å få følge en slik vakker og ærefull begivenhet fra begynnelsen til nesten slutt. 
Da jeg fikk høre om graviditeten, kom gledestårer frem i øyekroken. Tenk,- familieforøkelse!

Jeg sliter med å finne ord som kan beskrive min glede og iver! Jeg tar meg selv i å sitte å glise fra øre til øre, tenker og planlegger fremtiden med denne spennende og herlige familieforøkelsen. Gleden, spenningen, iveren, kjærligheten inni meg som bare venter på å få overøses denne lille skapningen som skal komme til verden! Jeg kan ikke vente…..

Tiden har gått så fort, og jeg som var så sikker på at den kom til å snegle seg avsted etter at jeg fikk beskjeden om graviditeten. Heldigvis at den ikke har gått sent, vil jeg nå si! Jeg tenker på alt som skal gjøres av forberedelser her hjemme, alt som skal kjøpes inn, alt som skal få sin helt nye plass både her i huset, i rommene og ikke minst plassen som venter på denne lille – i mitt hjerte. Det er så overveldende og fantastisk,- jeg kan ikke fatte og begripe hvordan jeg kan være så heldig som jeg føler meg nå! 
” Fortjener jeg dette? “ Tankene kommer snikende gang på gang, og når jeg har innfunnet meg med at ” joda, Bente. Dette fortjener du virkelig! “
Så kommer neste tanke snikende, ” Og fortell meg så; hvorfor fortjener du da dette? “
Det er meg selv og min usikkerhet som ikke klarer å bli enig med hverandre riktig enda. Usikkerheten kommer ikke av at der skal bli en familieforøkelse her hjemme. Den kommer av at dette er så uendelig ufattelig, jeg forstår enda ikke hva jeg har sendt ut til universet som gjør at jeg fortjener å oppleve denne drømmen min som endelig går i oppfyllelse!

Tro det eller ei, Bente – nå skjer det! Den går i oppfyllelse, etter et par ti års ønsker og drømmer om nettopp dette her! “
For det er det som er tilfelle,- jeg har drømt om dette i over 20 år. Drømt om å ha en rundt meg som kan passe på meg, vokte rundt meg og virkelig være fryktinngytende om det virkelig trengs, og samtidig være verdens mest kosete kosebamse for herlige lille Mina Adeline.  En som kan være rundt meg 24/7, som er min bestevenn i tykt og tynt, og som godtar meg for nettopp den jeg er med alle mine feil og mangler.
Nå er det bare en ukes tid igjen, så kommer han til verden! Sammen med sine søsken. Tenk,- endelig skal min drøm bli til virkelighet, endelig…

Det er jo ingen tvil om at det mentale innen avl er livsviktig. Gemyttet må være på sin plass, altså ” calm and collected “, oppdrettet har en god del å si – og så er det vi som disse nydelige skapningene kommer til, som har som oppgave å gjøre resten av jobben med både gemytt og utdannelse.
Sluntrer vi unna her, så er det helt og holdent vår egen feil!
For min del skal det ikke bli noe unnasluntring! Her skal det jobbes i takt med utviklingen, og samtidig ha det morsomt under hele utdanningen sammen med denne herlige karen.

De som kjenner meg vet at jeg ikke tar telefonen om noen ringer meg, når jeg sliter med store smerter i kroppen. Da er det ikke mange som klarer å få fatt i meg, siden jeg lukker meg veldig mye inne i meg selv. Men jeg vet med 110% sikkerhet, at hver gang telefonen ringer og jeg ser at det er mine herlige naboer som vil ha fatt i meg,- ja da tar jeg telefonen med iver og glede! Enten er det for å fortelle meg at fødselen er igang, eller for å snakke om det nært forestående.
En slik samtale ville jeg ikke gått glipp av for alt i verden!
Her er en link til denne fantastisk vakre og vidunderlige kombinasjonen. Og det er bare å ta kontakt med dem, om du vurderer å anskaffe deg en selv også. 
Herlige folk, herlige oppdrettere og herligere gemytt på hundene skal en virkelig lete LENGE etter!
Jeg har selv vært oppdretter av en annen rase i nærmere 20 år, så jeg vet når jeg treffer hunder med verdens beste gemytt. Og det har jeg hos mine snille gode naboer, virkelig!

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no

#termin #fødsel #familieforøkelse #birth #tanker #tankefull #glede #iver #forberedelser #fødselinorge #norge #rottweiler #rottweilervalp #rottweilervalper #rottweilerhosnaboen #norge #norway 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg