Unicorn fairytale

De fleste jenter drømmer om en hvit vakker hest en eller gang gjennom barndommen. Selv sluttet jeg aldri å drømme om en hvit vakker hest, og i voksen alder fikk jeg faktisk endelig muligheten til å kjøpe drømmen min selv! Men det er ikke alle som får en slik mulighet, så hva med å lage noe kjempestilig til de små som drømmer så veldig om nettopp dette? Hva med å hekle en blendende vakker enhjørning? En enhjørning som de kan bære med seg hvor enn de skulle gå, samtidig som enhjørningen er like stor som barnet selv?!

# Inneholder reklamelink #

If you wanna translate this blog, feel free to use Google Translate. ( Link opens in new window )

 
Joni Memmott / BriAbby har godkjent at jeg får låne bildene i denne bloggen.

Jeg har – i mine øyne – verdens herligste lille barnebarn, Mina Adeline på 3 år. Hun elsker hester og enhjørninger, og helt fra hun var baby så har hun lekt med hester i stedet for dukker. Både her hjemme og i barnehagen har det vært hest som er i fokus. Til og med hennes usynlige venn som så mange små barn har, er en hest. Det er en sebrahest ved navn Fartstripa. Fartstripa har vært hennes usynlige venn i to år nå, han er på sommerbeite om sommeren, men blir likevel godt trent. Han har boks i stallen hvor han bor, og får stell, mat, trening og kos av lille Adeline.

Jeg satt og Googlet litt her den ene kvelden, og kom over det nydeligste heklede settet jeg noen gang har sett! Bildet over forteller vel det meste som er å si?
Tenk noe så stilig å hekle til de små som elsker hester og enhjørninger da?! 
Det er stilig, elegant, søtt, vakkert, samtidig som det varmer godt på de små barne kroppene, om du hekler dette i ullgarn.

Dette er et mønster som man må kjøpe, men jeg garanterer dere,- det er verdt hver en krone! Mønsteret kan dere kjøpe på Etsy.com/BriAbby.
Jeg har tidligere også kommet over hennes hjemmeside, briabby.com. Hun har så utrolig mye vakkert der inne, og ønskelisten min over ting jeg ønsker å kjøpe mønster av – og hekle, blir bare lengre og lengre for hver gang jeg klikker meg inn der. Legg også merke til at du kan velge hva språk du vil ha mønstrene på, der er så mange som seks forskjellige språk å velge mellom. Det nærmeste norsk er jo svensk da, men jeg lever i håpet om at der kan komme noen mønster på norsk også en eller annen gang. Det hadde vært helt topp for oss nordmenn, eller hva?
Jeg visste ikke at hun hadde en Facebookside også, før i dag. Den nettsiden skal jeg inn å titte på senere i kveld, jeg skal virkelig kose meg masse med å se på alle bildene av ting denne flinke dama hekler! I mine øyne er hun et naturtalent!

Snart er jeg ferdig med et lite hekleprosjekt jeg har på gang. Jeg driver og tar utgangspunkt i et mønster, men utvikler det videre til slik som jeg ønsker å ha det ferdige produktet. Blogg og bilder av dette kommer etterhvert som det blir klart, altså ikke så lenge til rett å slett.
Men i går var jeg og min datter utsatt for en bilulykke, der bilen vår ble veldig ødelagt. Så foreløpig er vi uten bil, og bor slik til at vi er avhengig av bil.. 
Jah,- da er det godt å ha gode venner! Det er helt fantastisk å se hvordan venner stiller opp og hjelper oss med kjøring til og fra, tusen mange takk – dere vet hvem dere er!
Helsen til hverken min datter eller meg er så veldig på topp akkurat, men for å kunne hekle dette nydelige settet så må jeg få kommet meg avsted til Lyngdal for å handle garn. Men får fortsette å tenke positivt så kommer jeg meg nok fort og greit frem og tilbake før jeg vet ordet av det.
For jeg kan nesten ikke vente til jeg kan begynne å hekle! Det formelig kribler i fingrene mine til å få starte på dette her.
Jeg har også en bestilling på noen tova ridevotter som jeg må få klart, men tenker det kan være greit å hekle litt og strikke litt.
I tillegg er det godt å ha noe å hekle og strikke nå mens helsen ikke er god etter ulykken. Men jeg sier bare en ting,-takk og lov for Monster, Burn, Shot osv. Det er takket være slike energidrikker at jeg er på bena og klarer gjøre de gjøremål som er på et lite småbruk med hester, kaniner, katter og hund.


Er ikke disse leggingsene bedårende søte da? Jeg digger de!

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no

#briabby #etsy.com #pattern #crochet #crochetpattern #unicorn #toddlerunicorn #enhjørning #mønster #hekle #hekling #hekledilla #hekleenhjørning #lue #hat #leggings #hale #tale #unicorntale 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg