Rot i systemet, eller bare system i rotet?

Det er ikke alltid like lett å klare å finne et system som fungerer, når det kommer til knapper og safety eyes. Ofte blir knappene liggende i en skuff eller eske. Jeg husker enda da jeg var liten, og fikk sitte både hjemme og også hos mine bestemødre å lete og studere i esker og skuffer med knapper i alle størrelser og utforminger, farger og glans. Det var så enormt spennende!
Men med årenes løp da jeg ble ungdom å begynte å strikke selv, ble det som en gang var så spennende om til lett småirritert frustrasjon over det å skulle lete etter et visst antall helt like knapper. Genseren som jeg hadde strikket skulle ha knapper, og jeg skulle få lete frem og bruke de knappene jeg ønsket, fra esker og skuffer. 
Vel,- det kunne til tider være den største tålmodighets testen min ever som ungdom!

# Inneholder reklamelinker #

If you wanna translate this blog, feel free to use Google Translate( Link opens in new window )

Jeg kjøper mye knapper o.l. på en app som heter Wish.com, der inne har de all verdens med alt mellom Himmel og jord! De har også et hav av kule knapper, og mye mye mer som man ikke er klar over at man trenger før man ser det inne på den appen.
Men selvfølgelig kommer ikke knappene eller noe annet liknende, i hverken kule esker eller snaisne bokser som man får lyst å beholde dem oppi.. Så det er da man må forsøke å bli litt kreativ og komme på noe som gjør det enkelt og lett å finne frem i knapper og safety eyes.

Men det var ikke før jeg var på vår lokale – og min favoritt – butikk her i Kvinesdal, at jeg fant hva jeg egentlig hadde lett etter uten å vite at jeg trengte det. Plutselig kom jeg over en stilig passe stor plastboks med uttagbare vegger, og siden boksene var bare akkurat passe store så viste det seg at de var helt perfekte til mitt bruk!
Det viste seg faktisk å være bokser som fiskere bruker når de er på fisketurer, sikkert til å ha fiskekroker oppi vil jeg tro.
Men til oss som elsker håndarbeid, så er disse boksene like geniale som smør på skiven!

Jeg handlet med meg en boks for å se først hvordan den passet til mitt formål. Men var tilbake neste morgen for å handle inn flere! For siden det er et engroslager eller noe i den duren, så er ting så billig. Helt genialt å ha en slik butikk nesten som nabo da.

Der er åpning og lommer på begge sider i boksene, og man kan ta ut veggene som det måtte passe seg for deg. Jeg har valgt å ha avlange lommer, noe som passer supert til mine safety eyes. For å samle alle boksene har jeg dem alle sammen i en oppsamlingsboks fra Europris. Så nå har jeg alle mine safety eyes samlet på et sted uten at de ligger sånn at jeg må lete meg frem til et par like.

Mina Adeline syntes det var kjempegøy å hjelpe meg med å putte de rette øynene på de rette plassene i boksene. Så dette er noe som man fint kan innlemme de små til å være med på å gjøre, bare man passer på at små barn som liker å stappe ting i munnen – ikke får stappet noe i munnen av dette. 
Adeline er så stor nå at hun gjør ikke sånt, hun blir så enormt stolt over å klare denne jobben minst like bra som sin momma!

Nå skal jeg gå til kamp mot knappene mine også, på samme måte! Frem til nå har knappene ligget i de posene de kom i posten i, ja foruten alle de som Adeline har samlet løse i bunnen av en stor boks… Men nå er det slutt på poser og virrvar i bunn av boks, nå skal knappene i system de også!

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no

#safetyeyes #eyes #dolleyes #dukkeøyne #bamseøyne #sikkerhetsøyne #oppbevaring #system #systemirotet #håndarbeid #smartide #knapper #systemiknapper

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg