Super enkel hals å strikke ( gratis strikkeoppskrift )

Denne halsen er så lett og enkel å strikke, samtidig som den er så utrolig nydelig! Med kun bare rette og vrange masker, strikket i en vakker vifteform så varmer den både de små halsene, skuldrene og overkroppene.

If you wanna translate this blog, feel free to use Google Translate( Link opens in new window )

Jeg strikket denne halsen i Drops Nepal, slik at jeg kunne bruke den sammen med Oslo anorakken med Olaf fra Frozen, på mitt lille barnebarn Mina Adeline.
Samme farger og samme garn altså. Jeg hadde utelatt å strikke hetten på Oslo anorakken, slik at det ikke skulle være ubehagelig i rygg og nakke når vi var ute og kjørte bil.
Denne halsen strikker du på en dag vil jeg tippe, jeg strikket den på en kveld foran tv`en.
Jeg hadde tenkt å gi dere link til gratis oppskriften til Oslo anorakken, siden jeg strikket etter nettopp den oppskriften ( minste str ). Men jeg tror ikke den er ute på nett gratis lenger, så derfor får dere link til Pickles hvor dere kan kjøpe oppskriften til Oslo anorakken( linken åpner seg i nytt vindu )

Oppskriften :

Legg opp (løst) 56 m på rundpinne nr 5. Strikk 2 r og 2 vr. Når arbeidet måler ca 10 cm begynner man å øke.
Økning: Øk med en vrang i hvert “vrang-parti”. Unngå hull ved å strikke den masken man tar opp vridd-vrang. Jeg har økt til sammen 6 ganger (= 84 m), så på slutten hadde jeg 2 r og 8 vr. Økningene er gjort litt pø om pø. (Sånn ca hver 3 omg de 3 første økningene, og deretter hver 4.-5. omg.)  Når arbeidet måler 19 cm strikker man 1 omg rett, 1 omg vrang og 1 omg rett. Fell løst av.

Halsen kan brukes på begge sider, her er bilde av den andre siden enn hva jeg har tatt bilde av i øverste bilde. Så det er fritt fram og smak å behag hva side du vil bruke. Lykke til, håper jeg får muligheten til å se bilder av deres halser som dere strikker, gjerne link i kommentarfeltet av deres bilder. Det hadde vært kjempe koselig!
Jeg har funnet oppskriften til denne halsen i denne bloggen( åpnes i nytt vindu ) hun har tatt utgangspunkt i en kjøpeoppskrift og gjort den om til sin egen oppskrift.

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no

#hals #strikkahals #strikkethals #oppskrift #gratisoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #freepattern #knit #knitting #freeknittingpattern #gratishalsoppskrift #dropsnepal #garn #yarn #dropsgarn #dropsyarn #viftehals #ull #wool 

9 kommentarer
    1. Nydelig og allsidig hals!
      Lurer bare på om oppskriften gjelder for venstrehendte også, da jeg er redd alt blir vendt ut inn og feil vei…?

    2. Alex: Tusen takk for koselig kommentar 🙂 Jeg tror det gjelder for venstrehendte også, for mamma er venstrehendt og hun strikker slik som det står i oppskriftene. Jeg skal spørre henne, men om du ikke hører noe mer fra meg om dette i løpet av dagen, så er det bare å strikke slik som det står i oppskriften 🙂
      Lykke til med strikkingen, og jeg er sikker på at halsen blir nydelig! Ha en fortsatt strålende flott dag 🙂

      1. Vil den og passe til en på 1 år?
        Ser ut som til og med jeg kanskje kan få til dette, så tenkte å prøve meg😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg