Tommelhull,- slik gjør jeg det ( inkl.film )

Der finnes mange måter å gjøre dette på, men her er min måte – den måten jeg syntes er desidert enklest. Og siden den er såpass lett å gjøre, vil jeg dele den med dere så dere også kan få hentet tilbake maskene til tommelen så lett som en plett.

If you wanna translate this blog, feel free to use Google Translate( Link opens in new window )

For nærmere 10 år siden strikket jeg min aller første vott. Det var en vott i rent ullgarn som jeg skulle tove. Jeg frøs så på fingrene da red turer på hesten min, og trengte noen som kunne holde meg varm.
Dermed ble mine herlige og supervarme tova ridevotter laget! Jeg utviklet ikke bare ridevotter ( votter med hull og finger til lillefingeren ), men også kjørevotter av alle typer, pluss de vanlige vottene. Bilder og slikt kan du se inne på Facebooksiden min Toving for hest og rytter.

I en oppskrift som jeg brukte for lenge siden, leste jeg denne teknikken som jeg skal vise dere i dag. Det er godt mulig at den brukes av alle dere lesere som driver med håndarbeid, men om jeg klarer å vise noe nytt til minst èn person – så er jeg fornøyd.
Jeg har satt sammen noen bilder som viser hvordan jeg startet, og så har jeg filmet litt når jeg skal hente tilbake maskene.

Her kan dere se hvordan jeg har strikket inn en annen tråd og hentet maskene tilbake på strikkepinnen.

Og her kan dere se hvordan jeg hentet tilbake maskene med strikkepinnene. Det er aller første gang jeg filmer slike ting i et heletatt, så bær over med meg og min måte å lage film på. Jeg ser at det nok er litt mørkt i filmen, men håper at dere likevel ser hva jeg gjør, og at jeg har klart å lære minst èn person noe nytt med dette blogginnlegget.

Jeg har planer om å lage litt slike filmer – bare med bedre lys hehe, en gang iblant. Så for dere som liker å se på filmer om strikking og hekling,-
Spør meg gjerne om jeg kan filme når jeg strikker eller hekler slik og sånn. Det er så mye lettere for meg å lage filmer når jeg vet hva dere leser ønsker hjelp til. Så spørs det da om jeg kan hjelpe hehe, men jeg skal gjøre så godt jeg kan. Såpass skal jeg love dere!

Neste filmblogg blir om hvordan jeg lager dusken, for jeg har fått mange henvendelser der de spør om jeg kan filme og vise dem etter at de leste bloggen min Mitt hemmelige dusk triks avsløres! ( Linken åpnes i nytt vindu )

Ønsker dere at jeg skal prate og forklare ting i filmene? Eller er det greit nok slik som på denne filmen der jeg ikke prater? 

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no

 

#hentemasker #settavmaskeredtråd #håndarbeid #strikking #strikke #knit #knitting #film #filme #filmenårjeghentermaskene #video #filming #håndarbeidsfilming 

4 kommentarer
    1. Maria: Så kjekt å lese at du ble mer inspirert nå 😀 Nå ble jeg glad!! Og mange mange tuen takk for den hyggelige kommentaren fra deg, det var koselig 😀 Lykke til videre med strikkingen og med duskene <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg