Fy filla så dårlig behandling…

” Her står der to kvinnfolk som er lette å lure, enkelt og greit! Hadde vi hatt med oss en mann så hadde prisene vært annerledes! 
Hva er det som gjør at de skal utnytte uvitende kvinnfolk på denne måten?! Jeg blir så eitrende sinna at jeg kunne fløyet i flint!….  “

If you wanna translate this blog, feel free to use Google Translate( Link opens in new window )

 

Noe jeg ikke har sagt så mye om, er at jeg og min datter var utsatt for en bilulykke for noen uker siden. Jeg skulle ta en forbikjøring, og så skulle visst bilen foran oss svinge til venstre. Siden bilisten ikke brukte blinklys, så endte det i et relativt godt smell kan en si.
Volvoen våres ( XC70 ) ble kondemnert etter dette smellet, og min datter sliter veldig mye med nakkesmerter for tiden. Så hun er under legebehandling og undersøkelser.
Etter denne ulykken, så fikk vi leiebil men ventet i evigheter på å få vite om bilen våres skulle fikses eller kondemneres..
Så helt sånn random telefeon en kveld, skulle vise seg å være avgjørende for oss og bil… Da får vi plutselig vite fra en person i andre enden av telefonen – som ikke var den personen som skulle ha gitt oss denne beskjeden – om at ” Bilen deres blir kondemnert, men det visste dere vel “.
Well,- nei det visste vi ikke… Jaja, nå visste vi det så da var det bare å kaste seg rundt og begynne å se etter ny brukt bil. Finn.no ble trålet opp og i mente, vi ringte på biler og venner av oss + familie ringte på biler. 

Om en person mente nettopp den bilen var bra, så sa den andre at den bilen måtte vi styre unna pga bla bla bla….
Vi holdt jo på å bli helt tussete til slutt, for hvem skulle vi høre på? Vi satte oss ned, jeg og min datter, og pratet sammen etter flere dagers leting, ringing på biler og diskuteringer, dager der både dag og det meste av natten var tatt i bruk til leting. Leieavtalen av bilen vi nå hadde, var i ferd med å tå ut og vi trengte bil…
Jeg kunne kjenne hvordan panikken begynte såvidt å komme snikende.
Vi pratet sammen vi to, og kom frem til at de eneste vi kunne stole helt på var oss selv. Alle ville oss det beste, men alle sa jo hverandre imot. Så vi bestemte oss for å stole på hverandre, og kjøre å se på de bilene vi valgte ut selv.

En av dem hadde blitt ringt på, og prisen var presset ned flere tusen kroner! Og nettopp dem bilen var en av de bilene vi hadde tenkt å se på denne dagen.
Vi tok oss en tur og så litt rundt forbi, og jeg glemte helt bort at den ene bilen var blitt prutet ned noen tusen. Men prisene stod jo på bilene og hverken jeg eller min datter er noen prutere, og kan heller ikke noe særlig om biler og motorer. Alle de forskjellige typer biler og årsmodeller har sine svakheter, men siden jeg er null og nada interessert i biler så kan jeg ingenting om noen av dem eller deres svakheter heller. Noe som burde vært et supert pressmiddel når man vil prute litt.

Så der står vi da,- min datter og jeg. Mitt i bilforhandler butikk og ser på priser og biler. Jeg spør om det er mulig å presse prisen litt iom vi ikke kan bruke så mye penger til bil? Svaret er på samtlige butikker,- ” nei vi har presset prisene så langt ned så det lar seg gjøre – beklager “
Beklager? Beklager meg i rævva!!!
Her står der to kvinnfolk som er lette å lure, enkelt og greit! Hadde vi hatt med oss en mann så hadde prisene vært annerledes! 
Hva er det som gjør at de skal utnytte uvitende kvinnfolk på denne måten?! Jeg blir så eitrende sinna at jeg kunne fløyet i flint!…. 

Husker du bilen som var prutet ned? Den hadde også like stiv pris da vi var og så på den, og det var min pappa som prutet på den..
Dessverre husket jeg ikke det da vi var der inne. For da skulle jeg virkelig ha spurt om det er fordi vi er uvitende kvinnfolk som han ser sitt snitt til å utnytt økonomisk?? Fordi min pappa nemlig hadde fått en mye penere pris på nettopp den bilen der, og da lurer jeg fælt på hvorfor jeg ikke får samme tilbudet?! Er det fordi jeg ikke kan prute, men spør rett ut etter en bedre pris fordi jeg ikke kan bruke så mye penger på bil? Eller er det fordi han ser at han kan lure meg.
Dette får jeg aldri svar på, og ikke gidder jeg hverken vente på noen mulighet til å få svar på det – ei heller fundere noe mer over det heller.

Nå har vi funnet bilen våres, ved hjelp av min pappa har vi fått en super avtale også. Men det beste av alt var nok bilen som vi fikk låne gratis av bilforhandleren vi kjøper bil av For bilen vi låner er nemlig en Ssangyong tivoli 2015 modell. Den har varme i rattet, i setene fremme og bak i bilen, varme i ryggen, sier fra når man bør gire, kan startes uten nøkkel osv osv osv. Jeg er helt i Himmelen når vi nå låner denne bilen – denne typen bil skal jeg virkelig ha en gang i livet mitt! Du å du for en drøm den er å kjøre.
Men i morgen er siste dag med denne herlige bilen, da skal den leveres tilbake og vi får den bilen som vi har valgt å kjøpe. Satser på at vi blir godt fornøyd med den bilen også, selv om jeg enda sitter igjen med den følelsen av at det ( fra min side hvertfall ) var et fullstendig panikk kjøp….
Likevel så landet vi på en bilbutikk der sjefen virkelig er snill og ikke ute på å lure oss. Jo, nå var jo pappa med oss da, men likevel så ser man mye i øynene til folk. Og disse øynene forteller meg at dette er en mann med hjertet på rett sted.
Uansett,- i morgen henter vi hjem bilen våres. Og før vi henter den, skal vi avsted og rydde utav de tingene vi vil ha fra Volvoen.. Det gruer jeg meg til, for jeg blir så utrolig sentimental når jeg ser og er rundt Volvoen jeg kræsjet… Tårene renner uavbrutt når jeg er der, og tankene flyr tilbake til dagen da vi endte i lyktestolpen..


Slik så Volvoen vår ut etter ulykken. Forhjulstillingen er skjev, radiatoren er ødelagt, i tillegg til de utvendige skadene. Dette er bare hva man kunne se med det samme, så hva mer som er ødelagt vet jeg ikke.

Men nå er det snart Jul, og på selveste Julaften får jeg min aller største gave! Den er fra meg selv og til meg selv, og er en nydelig valp ved navn Rocco, som jeg har ventet noen mnd på nå. Min aller første rottweiler kommer i hus, og dermed blir der nok mange blogger som omhandler hunder og trening, turer i skog og mark, og sikkert overnattingsturer osv også.
Stay toon!

 

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no

 

#bil #bilkjøp #car #buy #bilforhandler #motor #kvinnfolk #biljakt

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg