Nå starter livet mitt igjen!

I dag starter livet mitt på nytt, ja det er sånn det føles. Det er som om jeg har vært i limbo de siste mnd. Nå er tiden over, jeg begynner å leve igjen!

If you wanna translate this blog, feel free to use Google Translate( Link opens in new window )

 

I sommer opplevde jeg det verste som kan skje, ja hvertfall for min del – i mitt liv. Jeg opplevde å miste noen, det aller verste er når vi mister noen av våre nærmeste mennesker. Det er det hvertfall jeg er opplært til å si, det er ikke lov ( etter hva jeg har lært i min oppvekst ) å sammenlikne dødsfall og tap/sorg over et dyr, og et menneske. Det var ikke lov!
Men jeg opplever at mine dyr blir som mine barn, jeg har like stor kjærlighet til dyrene mine som jeg har til andre levende vesener – inkludert mennesker.
Så da jeg mistet samojedhunden min Kiwi i sommer, var sorgen og tapet over henne helt enormt.. Da slet jeg maks med å klare å holde meg samlet og på bena over en lengre periode.

Så dukket en perfekt mulighet opp for meg! Jeg hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe en valp fra et kull som skulle komme borte på Østlandet. Men da tispen gikk tom, var der ei annen tispe hos naboen vår som kom hjem ferdig parret fra Danmark. Jeg kjenner jo tispen, deres andre hunder, hester og naboene veldig godt så jeg visste egentlig enda bedre hva jeg gikk til.
Så da jeg bad på mine knær om å få lov til å stå på valpelisten hos dem, og få kjøpe en valp fra dem .- var svaret deres ja. JEG JUBLET HER HJEMME!!
Nå skal det sies at det er langt ifra en samojed jeg skal ha denne gangen. For aller første gang har jeg kjent etter i hjertet mitt, der hodet og forstanden har samarbeidet på lag med hjertet. Resultatet ble en formelig ” nyforelsket ” Bente som svevde på rosenrøde skyer etter at jeg en dag forstod at det er rottweiler som er min rase!


Liten og søt – Rocco 
 

Jeg hadde aldri i livet trodd at jeg skulle noen sinne ha en rottweiler, det er langt fra noen rase jeg opp gjennom årene har sett noe særlig mye på og lest om. Jeg har heller likt utseendet til dobberman og drømt om den rasen om jeg skulle velge mellom de to. Men som jeg skrev,- likte utseendet best, ikke at jeg hadde studert de to rasene opp mot hverandre.
Når vi etter en ferie i sommer skulle hente Kiwi og min datters tibbe Dumle på hundesenteret, opplevde jeg hvordan rottweilere er. Jeg fikk for aller første gang få ordentlig nærkontakt med denne rasen, få lære mye om de, få ligge på gulvet og kose med tre rottweilere som formelig tynte livskiten utav meg hehe.

I dag, om få timer, skriver jeg under på en kontrakt som sier meg at jeg eier en rottweiler valp fra en kennel og oppdretter som jeg stoler hundre prosent på.
Om få timer jeg jeg hundeeier igjen, livet mitt begynner på nytt igjen og løpingen med valp som må tisse hver halvtime er jeg klokkeklar til å gjøre.
Klikkerne ligger klar ( jeg bruker mye klikkertrening ), hundesengen står klar, blå leker venter på små valpetenner like ved siden av meg her, julestrømpen til Rocco som han skal kalles – henger klar her.
Viktigst av alt,- JEG er klar for et liv igjen med hund, mye treninger, turer i marka, i heia, med overnattinger og dagsturer, med kløv og ryggsekk og med kamera som skal ta bilder og filme alle våre herlige nye eventyr og opplevelser som jeg skal dele med alle dere!

Er dere klar for en del blogging med hund herfra? Dere skal få mye bilder og ikke minst filmer fra alt vi foretar oss.
Nå begynner livet mitt igjen! Sammen med min kommende nye bestevenn,- rottweileren Rocco!


Nå er jeg hel igjen, nå starter livet igjen for meg. Mitt liv, mitt hundeliv, mitt friluftsliv – akkurat der sjelen min – og sjelen til Rocco – sammen velger å være,

 

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no

 

#rottweiler #vlp #puppy #rottweilerpuppy #rottweilervalp #henteklar #mylife #mydog #twosoulsonemind #stolt #kry #klarforhenting #venterispenning #rottweilerliv #rottweilerlife #training #trening #rottweilerlove #rottweilerkjærlighet 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg