Hjemmelagede hundekjeks – superlett!

Tenk det,- så gode hundekjeks og det bare med så få som fire ingredienser! Er det mulig? Ja bare spør Rocco, svaret hans er et klingende klart voff som kommer langt nede et sted i den lille magen hans. Et voff som klart og tydelig betyr et jepp, seff, hva ellers, digga det osv osv. Han simpelthen ELSKER disse kjeksene!

Bloggen kan inneholde reklamelinker.
If you wanna translate this blog, feel free to use
 Google Translate( Link opens in new window )

Nå skal IKKE jeg påta meg æren av oppskriften på disse supre hundekjeksene, det er det Sarah bak bloggen lolathepitty ( linken åpnes i nytt vindu ) som skal ha æren av! Hennes blogg er virkelig verdt å ha ta en titt innom, hun eier to pitbuller som hun elsker over alt. Og hun jobber aktivt for å vise verden at pitbull ikke nødvendigvis er slik som nyhetsbildet har tegnet dem..
Hmm, føler meg nesten litt i samme bås som Sarah der jeg. Rottweiler er også blitt tegnet negativt i nyhetsbilde sammenhenger, og jeg ønsker å vise verden gjennom denne bloggen at rottweilere er snille herlige familiehunder.

Men tilbake til hundekjeksene..
De er kjappe å lage og næringsrike for hunden din. Du skal bare forvarme ovnen på 175 grader. Blande sammen alle ingrediensene og stikke ut ved hjelp av former.

OPPSKRIFTEN :

Ingredienser

  • 1 kopp hele hvetemel (kan erstattes med ris eller kokos mel som annet alternativ)
  • ½ banan, knust
  • ⅓ kopp peanøttsmør
  • 2 ss knust linfrø ( jeg brukte mørtelen min og knuste dem i )
  • ¼ kopp mandel melk (usøtet)

 

Bruksanvisning

  1. Forvarm ovnen til 175 grader.
  2. Bland alle ingrediensene i en medium bolle.
  3. Bland ingrediensene sammen godt med en slikkepott til godt kombineres.
  4. Rull ut blandingen på et melet bakebord til ca 1/2 cm Skjær i ønskede former. Gjenta med resten av deigen.
  5. Plasser på en nonstick stekeplate ( evnt bruk bakepapir ) og stek i 20 minutter.
  6.  Avkjøl hundekjeksene på en rist, og legg de deretter i en lufttett boks.

 

Merknader

* Dette ga 24, 2-tommers hundekjeks for Sarah. ( jeg fikk 26 små kjeks, fire hundelabber og fire store kjeks. Så mengden kjeks avhenger av hvor stor kopp du bruker )
* Prøv deg litt frem med antall minutter brettene står i ovnen, men ha 20 minutter som basis. Min ovn er veldig varm og de små kjeksene trengte bare 15 minutter på å bli klar. Mens de store – hundepotene og de store gnagebein kjeksene – trengte 20 minutter på å bli klar. Så se ovnen og kjeksene litt an underveis.

* Oppbevares i en lufttett beholder.

 

Jeg kommer til å legge ut mange flere oppskrifter som jeg lager og gir til hundene våre. Både av godbiter og hundekjeks, og mye annet som jeg ønsker å dele med dere. Så følg med, plutselig har jeg ny oppskrift på noe ute i ny blogg her.
Men husk endelig å klikk dere inn på bloggen til Sarah, lolathepitty – virkelig en blogg som er verdt et besøk eller mange!

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no

 

#hundekjeks #hjemmelaget #hjemmelagethundekjeks #homemade #bisquit #dogbisquit #former #kakeformer #labb#hundelabb #gnagebein #gnagebeinform 

14 kommentarer
    1. Anonym: Så kjekt å høre 🙂 Gleder meg til Rocco også er så stor at vi kan ut å trene. Kos deg på turene og med kjeksene 🙂 Kommer til å titte innom bloggen din 🙂

    2. Kan godt forstå dette er en favoritt ja 😉 Mine hunder elsker banan, så alt med banan går ned på høykant 😀
      Og så flott med ei som har Pitt bull som belyser hvor flott rasen faktisk er <3 Og det samme med Rottweiler - begge rasene har et ufortjent rykte. Når jeg var liten hadde besteforeldrene mine Rottweilere- verdens snilleste hunder <3
      Selv er jeg voks opp med Schäfer, dachs og litt ymse blandingshund. Likevel er favorittrasen Irsk ulvehund, som jeg nå har og aldri kommer til å være uten. Folk som aldri har sett de før trur de er farlige fordi de er store. Mens folk som har hørt/sett de før veit at de er verdens snilleste hunder <3 Heldigvis har de ikke dårlig rykte på seg selv om folk automatisk trur at store hunder er farlige 🙂

    3. Elin Slåen: Ja jeg digger at Sarah blogger om hundene sine, slik at Pitbullen kan få et ansikt utad som viser hvor snille de egentlig er.
      Håper med min blogg også, at folk skal få et litt annerledes inntrykk av rottweileren. De er jo som du sier, verdens herligste og snilleste rase 🙂
      Jeg hadde en nabo som hadde to Irkse ulvehunder, og selv om de er store så er de så utrolig søte og snille! Nydelige hunder! Og hundene dine er også helt utrolig vakre!
      Kommer til å følge deg fast fremover, og lese om live ditt sammen med disse store flotte firbente vennene dine 🙂

    4. Så hyggelig å høre- jeg har jo trykket på “følg”knappen her også så du ser nok mer til meg ja 😉
      Nå er endelig løpetiden på sine siste dager, så nå kan vi snart ta en tur i skogen igjen alle sammen, og guttetassen er endelig 2 år så nå skal kløven tørkes støv av 😀

    5. Elin Slåen: Ja løpetid og hannhundeier samtidig er litt stress, men tenker du har den hele og fulle kontrollen 🙂
      Kløv ja….. Du er heldig som allerede kan tørke støvet av den! Her må det nok handles inn ny kløv, da Rocco nok blir altfor stor til samojedenes kløver som jeg har spart på.
      Tenkte å starte om et år, slik at han blir vandt til å bevege seg mellom trær og slikt med kløv. Bare fylle sekkene med poser slik at det bare blir fyllmasse og ingenting vekt 🙂

    6. Nå skal det sies at lille guttetassen min er “homo”, så her er det null stress- null piping, null masing og null ingenting 😛 Men, jeg tar ingen sjanser så de sover på hver sin side av grinden 😉 Og jeg har ikke sluppet de løs ute sammen 🙂
      Ja, jeg har ventet lenge på å kunne bruke den kløven 🙂 Nå er han enda i vekst, så jeg skal begynne der du begynner om et år 🙂 Tilvenning og kun poser/puter som fyll for å få skikk på kløven 🙂 Litt vekt kommer når han takler kløven fint- da snakker vi maks 1 kg liksom 🙂

    7. Elin Slåen: Hihihi, homo ja 🙂 Da slipper du uønskede valper ja hihi 🙂 Reagerer han ikke selv de dagene hun står heller? 🙂

      Kos deg en hel haug med kløv og trening med den! Du er griseheldig som kan snart, jeg gleder meg sammen med deg! 🙂

    8. Nei, han har liksom skjønt at det lukter annerledes, men har skjønner ikke hvorfor og ender bare med å legge seg og snu hodet vekk fra henne 😛 Ha ha..
      Ja, blir gøy å prøve nå 🙂 Fikk ikke tid i går, så håper vi får til en liten tur i dag med kløven 🙂

    9. Elin Slåen: Hihihi, ja men da er du heldig! 🙂 Så lenge du ikke planlegger å bruke han i avl, da må han nok få fart på sakene og innse at han ikke må ” komme ut av skapet ” riktig enda hihi 🙂

      Kose dere på turen, dere er så heldige 🙂 Ha en fortsatt flott og innholdsrik søndag sammen med de flotte voffsene dine 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg