I OWN YOU!

Det som gledet aller mest å få i brevet, var selvfølgelig arket hvor der står alle de viktige opplysningene om Rocco og meg. Selve beviset om at vi to hører sammen.

If you wanna translate this blog, feel free to use Google Translate( Link opens in new window )

Endelig kom beviset i posten! Beviset som viser at du er min for alltid, at vi to hører sammen, beviset som viser at du har valgt meg og jeg har valgt deg.
Endelig..

Like etter at jeg hadde plassert Rocco i buret bak i bilen, sjekket jeg postkassen. Brev til meg fra NKK, spennende! Først trodde jeg det var stamtavlen som kom, men det pleier å være slik at man først får et brev med bl.a. heftet Velkommen valp.
Kjekt å lese i det heftet igjen, noe forandret etter min første hund jeg kjøpte da jeg var 14 år. Men likevel var heftet veldig likt ” seg selv ” om jeg kan si det på den måten.
Det som gledet aller mest å få i brevet, var selvfølgelig arket hvor der står alle de viktige opplysningene om Rocco og meg. Selve beviset om at vi to hører sammen.

Bilturen bort til hundesenteret er ikke langt og tar bare med bil,- fem minutter maks. Rocco så til å kjenne seg igjen, men vinden blåste så kraftig at den drog med seg så mye av en presenning som var der, at Rocco var mer opptatt av denne presenningen enn å tisse.
Inne ventet hans kule søster på han! Leken var igang med det samme potene hans nådde gulvet. Ingen tvil om at de kjente hverandre igjen! Og mamsen hans kjente han også igjen og løp bort for å forsøke å få suge litt på spenene hennes i håp om at der var litt melk igjen enda. Stakkars lille gutten, han fant nok ikke mer melk der nei..

Det var litt av et syn å se to valper på 10 uker, tre voksne rottweilere og en dobermann samlet i samme rom. Helt stille og rolig, en kan kjenne på harmonien i rommet. Det er da tankene mine går til det ufortjente ryktet som rottweilere og dobermann har – folk som mener de er utrygge og farlige, skulle fått oppleve rasene på samme måte som jeg opplevde de i dag.
Både Rocco og jeg gleder oss helt vilt til neste gang vi skal bort og der Rocco skal få leke og kose seg sammen med jevngamle søster og voksne voffser.

Om litt er det ” bytrening ” eller hva skal jeg kalle det mon tro… Det er jo ikke by her, men bygd. Så det blir vertfall sosialisering med folk og trafikk, la han få kjenne litt på det lille stresset som folk som skal hjem fra jobb kan utstråle. Godt for han å lære seg å takle alle situasjoner og lære seg å beholde roen og sin egen innvendige harmoni.
Han har fått sove godt etter sosialiseringen sammen med de andre hundene, og nå er det ” bytrening ” på planen. Litt mye på en dag kanskje, men det er ikke alle dager som inneholder så mye spennende og utfordrende for han.

 

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg