Hjemmelaget hundekjeks mot dårlig ånde

Når man blander urter og bok, og resultatet blir ……eeehh,- kjeks? ….


 

If you wanna translate this blog, feel free to use Google Translate( Link opens in new window )

 

Det kribler i fingrene mine etter å sette i gang og bake, men (u)heldigvis skal jeg i et møte om litt. Så bakingen må vente til jeg kommer hjem..
Jeg er så spendt på konsistensen til deigen, hvordan urtene smaker i denne spennende blandingen av alt annet som skal oppi deigen. Og ikke minst,- 
om hundene våre liker smaken til disse kjeksene! 
For disse har jeg aldri laget før, så det blir enormt spennende.

Det blir kjeks også for de hundene som sliter med dårlig ånde. Disse kjeksene kommer til å piffe opp ånden deres, så dette kan være en fin idè særlig med tanke på de eiere som ikke kan klare ånden som hunden har – når den stikker snuten sin opp i ansiktet på deg og puster å peser.

Men husk,- disse kjeksene er bare for å gi hunden en bedre ånde slik som vi tar et drops for å få annen smak og ånde i munnen vår.
Om dette er et problem så må man kontakte veterinær og få sjekket hundens tenner og tannkjøtt. Det kan være noe kjøtt eller liknende som har festet seg mellom tennene, som må ha hjelp for å løsne. Det kan også være tarmene eller magesekken som er årsaken til den dårlige ånden. Så dette er en veterinærs jobb, og så kan du gi hunden disse kule kjeksene med god duft fra urter – som en ekstra godbit og samtidig så får du er herlig duft fra hundens munn.

Baketiden er kort, så dette er kjeks som du lager på kort tid.
Følg med på bloggen i dag, jeg skla dele oppskriften med dere og fremgangsmåten! Bilder skal dere selvfølgelig få se, og jeg skal svare så godt jeg bare kan om det er noe dere lurer på.

Jeg lager de aller fleste godbiter og snack til hundene selv, og kjøper minst mulig ferdigprodukter til de. Så dere skal få mange oppskrifter fremover av meg, av alt fra smoothier, kjeks og småkaker og cupcakes til hunder. Så følg gjerne med, stikk innom bloggen til tider – så er der plutselig noe nytt på gang.
Senere i dag kommer en av bloggene hvertfall, stay tooned!

 

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg