Vlog : Kom igang med tovingen

” Selv om jeg har drevet og strikket og tovet i nærmere 10 år nå, så føler jeg meg likevel som en newbee. Der er alltid mye nytt å lære om samme tema, det er vel det som er ekstra morsomt syntes jeg. Så selv om jeg snakker om hvordan jeg tover, og hva mine erfaringer og synsinger er – så sitter der nok mange andre personer rundt om i både Norge og andre land som har andre erfaringer med de forskjellige garntypene f. eks. “

 

If you wanna translate this blog, feel free to use Google Translate( Link opens in new window )

Først og fremst så må jeg virkelig beklage at denne vloggen kommer ut så sent… Jeg har forsøkt med så mange som 3 pc`er for å få lagt ut filmen på youtube. Jeg har en Chromebook som jeg bruker hele tiden, men redigerer filmene på en gammel pc. For å klare å få filmen ut må jeg likevel ha den ferdige filmen over på en minnebrikke o.l., og inn på min Chromebook. Siden den gamle pc ikke bør tilkoples nettet.
Mye styr, men endelig er filmen ute!

Det meste sies i filmen under her, om toving, garn og hvordan en bør gå frem for å tove. Filmen er litt lang, så før dere ser den har jeg et tips til dere,-
Lag dere en kopp kaffe eller kakao, finn ferm noen gode kjeks eller annet snacks. Og rigg dere godt til i godstolen med et varmt godt ullpledd rundt dere, og kos dere mens dere ser filmen min. Der kommer litt tips gjennom hele filmen, så en bør absolutt se hele filmen.

Selv om jeg har drevet og strikket og tovet i nærmere 10 år nå, så føler jeg meg likevel som en newbee. Der er alltid mye nytt å lære om samme tema, det er vel det som er ekstra morsomt syntes jeg. Så selv om jeg snakker om hvordan jeg tover, og hva mine erfaringer og synsinger er – så sitter der nok mange andre personer rundt om i både Norge og andre land som har andre erfaringer med de forskjellige garntypene f. eks.
Så dette er bare mine meninger og erfaringer, så grip fatt i det som dere syntes passer for dere og deres toving. Selv vil jeg svært gjerne høre hva dere gjør annerledes enn meg, liker å lære mye ting.

En ting jeg glemte å snakke om, er andre måter å tove på. Du kan tove for hånd og du kan også tove i tørketrommelen faktisk. Jeg har forsøkt meg med tørketrommelen, men fikk det ikke til. Skal prøve noen flere ganger, og fortelle dere om jeg klarer å knekke koden.
Men her er hvertfall filmen :

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no

Facebooksiden min til Toving for hest og rytter ( men der er mer enn kun til hester og ryttere ). Titt gjerne innom og lik siden min.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg