Prosjektet er endelig ferdig!

” Siden man ikke får kjøpt helt hvit ull, så har jeg tatt ull som jeg har samlet fra samojedhundene mine opp gjennom årene. Og nålefiltet med litt av all ullen jeg har liggende. Jeg har over 10 kg med samojedull liggende, som jeg egentlig skal spinne garn av. Jeg har rokken stående og all ting, det er bare det å tørre å sette igang…. Jeg er så livende redd for å ødelegge ulla med så enormt ujevn og stygg spinning….  “


 

# Inneholder reklamelink #
If you wanna translate this blog, feel free to use
 Google Translate( Link opens in new window )

Som dere sikkert husker fra i går, så hadde jeg noe spennende nålefilting prosjekt på gang?! Jeg ble ferdig sent i går kveld nesten natt, men var så sliten og trett at jeg måtte stupe i seng. Vi skulle nemlig avsted i dag og se på en liten søt valp. I morgen kommer blogg om denne dagen og hva som skjedde.
Og siden vi bor på et småbruk og har noen dyr, så gikk kvelden i kveld til å stelle og fore dem..
Derfor sen blogg…

Prosjektet mitt gikk ut på å nålefilte et par med svarte tova vanlige votter for min datter. Vi jobber begge to i et selskap som heter It Works, og hun ville så svært gjerne ha et par med votter som er gode og varme – også hun de blir våte så er hun like var og god på hendene.
Logoen til firmaet ønsket hun å ha på vottene, så da var det bare å sette igang med å tegne av logoen og få de på vottene istedet.

Her kan dere se det ferdige resultatet! Ganske kult ikke sant? Jeg håper jeg klarer å bli enda bedre på detaljer og til å få alt enda mer likt originalen, uansett om det er Olaf fra Frost jeg nålefilter, eller uansett hva annet det måtte være. Jeg er som sagt ingen kunstner, og er den aller første til å innrømme det.
Men er ganske fornøyd med resultatet denne gangen. 

Siden man ikke får kjøpt helt hvit ull, så har jeg tatt ull som jeg har samlet fra samojedhundene mine opp gjennom årene. Og nålefiltet med litt av all ullen jeg har liggende. Jeg har over 10 kg med samojedull liggende, som jeg egentlig skal spinne garn av. Jeg har rokken stående og all ting, det er bare det å tørre å sette igang…. Jeg er så livende redd for å ødelegge ulla med så enormt ujevn og stygg spinning…. 
Derfor blir den liksom bare liggende i papirsekkene enda..

I morgen er det meldt snøstorm her. Men det kan jo bli koselig egentlig! Da kan vi tenne noen lys her inne, strikke og kose oss, rydde litt, blogge og lage noe god mat å se kjekke filmer på tv. Så er det bare å hoppe i kjeledressen å tusle ned å fore hestene i stallen, mens Rocco strever seg rundt i stormen for å tisse hihi.
Men følg gjerne med i morgen, da skal jeg vise dere litt forskjellige strikkevesker/håndarbeids vesker som jeg har og som jeg bruker. Hva som er bra og hva som er mindre bra med de forskjellige. Hvor man får kjøpt de, priser og mye mer. 
Jeg har i alle år bare brukt pose til å ha med meg strikketøyet mitt i. Nå har jeg endelig vesker, en som jeg har kjøpt selv – resten har jeg fått og fått i julegave.

I tillegg kommer der blogg om dagens tur avsted for å hilse på en liten valp, en sinnsykt søt og deilig liten hjerteknuser. Bilder og film kommer også i blogg i morgen – så altså,- mye spennende å se frem til!

 

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no

Facebooksiden min til Toving for hest og rytter ( men der er mer enn kun til hester og ryttere ). Titt gjerne innom og lik siden min.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg