Sunn og kald snack til hundene

” Det er egentlig uforskammet enkelt å lage slikt som dette altså. 
Jeg kom plutselig på denne idèen da mitt barnebarn satt i bilen og koste seg med jordbær. “

 

# Inneholder reklamelink #
If you wanna translate this blog, feel free to use
 Google Translate. ( Link opens in new window )

Av og til er det greit med litt forandring i snackset til hundene også. Selv plukker vi gjerne litt forskjellig i posen om vi skal ha godter i løsvekt. Så hvorfor ikke variere med litt hjemmelaget kjapp, sunn snacks til våre aller beste firbente venner også?


Det er egentlig uforskammet enkelt å lage slikt som dette altså. 
Jeg kom plutselig på denne idèen da mitt barnebarn satt i bilen og koste seg med jordbær. Noen helt enormt svære jordbær! Hun spiste ikke alt på jordbærene, men lot ca halve jordbæret ligge igjen. ( Hun mente at jordbæret hadde tissefant, og at det ville hun så absolutt ikke spise!! )

Jeg tenkte at det var utrolig synd å kaste så gode halvspiste jordbær..
Dermed ble idèen født,- idèen om å rett å slett bare stappe jordbærene i smoothie maskinen for å mose de ordentlig.

Så snart jordbærene er helt knust, tok jeg en liten teskje og la oppi disse nydelige silikon mattene med verdens søteste labber. Silikon mattene kjøpte jeg HER.

Jeg har ikke tilsatt noe, det er ene og alene jordbær i disse søte små isbit labbene som hundene storkoser seg med. Rocco sluker de jo i et jafs siden han er så stor. Mens søte lille Kevin slikker og biter på isbit labbene, han nyter å kose seg med en slik snack – selv om det er bitende kaldt ute. Vi har det jo godt å varmt inne her, så da gjør det ikke noe om det er kaldt ute. Sånn egentlig…

Men her er det bare å bruke hva man har liggende, eller handle inn litt mer av noe annet. Du kan jo mose banan og fryse på samme måte, eple, agurk, gulrot osv osv. Samojeden jeg mistet i sensommer, hun elsket agurk og gulrot! Det var godisene hun fikk under lp trening, og hun var helt vill etter dem.
Så bruk fantasien og er hva du velger å mose og fryse – du kan jo også blande litt sammen også?

Håper inderlig at jeg får se bilder av hva dere har laget. Kanskje jeg får idèer og inspirasjon til andre typer snack også, f eks? Post gjerne her i kommentarfeltet om det er mulig, eller på FB siden min. Det hadde vært supergøy!

Jeg følte litt for å lage noe til mitt barnebarn også, så jeg stappet oppi en plast pinne i den ene av de store isbit labbene – slik at hun i morgen kan kose seg med hjemmelaget jordbær is. Hun gleder seg masse, og har mast i hele kveld om isen hennes er klar. Så vi har stukket nesene våre oppi frysen og sjekket, men den var ikke klar til hun skulle hoppe i loppekassen. Så da blir det nok noe godt før hun skal i barnehagen i morgentidlig, tenker jeg!

PS! Jeg har ikke glemt bloggen om håndarbeid veskene mine. I kveld skal jeg endelig få tid til å fotografere de, og i morgen kommer bloggen som jeg vet noen av dere har ventet på! Jeg kan ikke annet enn beklage at det har dratt så ut, jeg som har lovet dere denne bloggen for noen dager siden..
Dagene flyr og det samme gjør timene, grunnen er noe så kjedelig at tiden ikke har strukket til til å få tatt bildene og satt meg ned å skrive og fortelle om de forskjellige strikke/hekle veskene mine.
Men,- i morgen kommer den, så følg mer enn gjerne med her på bloggen min!

 

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no

Facebooksiden min til Toving for hest og rytter ( men der er mer enn kun til hester og ryttere ). Titt gjerne innom og lik siden min.

#isbiter #snack #jordbær #strawberry #strawberrysnack #hund #dog #chihuahua #rottweiler #hundesnack #dogsnack #goodies #pawprints #silikon #silicone #diy #is #ice #strawberryice #snacktodogs #freerecipe #gratisoppskrift

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg