15 håndarbeidsting du ikke visste om meg

15 ting du ikke visste om meg, når jeg strikker eller hekler.

 

If you wanna translate this blog, feel free to use Google Translate( Link opens in new window )

1. Jeg velger som regel alltid strikkepinner eller rundpinner som er et hakk eller to mindre enn hva oppskriftene anbefaler. Ofte fordi jeg ønsker at maskene skal se mindre ut, og dermed syntes jeg det jeg strikker eller hekler blir penere. Men da må jeg ofte opp en str i det jeg skal lage.

2. Jeg elsker å se tv serier mens jeg strikker! Og helst på nattestid, for det er da kroppen min fungerer best. Jeg har jo leddgikt, fibromyalgi og diverse andre ledd og muskelplager som gjør at kroppen min verker mye. Men når nettene kommer, så er kroppen blitt såpass myket opp, og fungerer bedre.

3. Jeg liker veldig godt å lage mine egne oppskrifter.Da tar jeg av og til utgangspunkt i en annen oppskrift – som gir meg idèer til hvordan min egen oppskrift skal se ut. Og jeg kan ha lett for å gi opp om det jeg forsøker å lage, ikke passer riktig. Da trenger jeg å legge det til sides en dag eller to, mens jeg ikkeklarer å legge det vekk fra tankene mine. Dermed dukker det opp nye tanker og idèer, og jeg ryker på det igjen for å gjøre justeringer og få det riktig.
Jeg klarer ikke gi meg før jeg har klart å lage det som jeg selv ønsker!

4. Jeg bruker aldri original garnet som er anbefalt i oppskriftene. Jeg velger alltid garn som tilsvarer originalen i meter og gram, men som er et billigere alternativ.

5. Selv om jeghar et helt lager her hjemme med garn, ” må “ jeg alltid på SparKjøp eller noe for å handle inn mer garn når jeg finner på noe nytt å lage. Dermed fyller lageret mitt seg alltid mer opp hele tiden. Når det kommer til garn så tror jeg at jeg er en ” hoarder “..

6. Det aller første jeg lærte å strikke, var små firkantede ruter som min bestemor hjalp meg med å feste sammen til et lite teppe. Deretter ble det strikket og heklet tepper, bandasjer, løsgjorder osv til hester jeg har stelt opp gjennom årene.

( Mailen på bildet virker ikke! Bruk i såfall dennem mailen om du vil bestille noe : [email protected] )
Bildet viser ting jeg i de senere år har designet og laget oppskrifter til selv. Dette er tovede ting til hest og rytter.

7. Jeg hater å rekke opp ting jeg har strikket feil, derfor gir jeg det til min datter som rekker opp for meg! 

8. Hvis jeg ikke fullfører et prosjekt, så blir det bare liggende i åresvis. Jeg tar det aldri frem igjen og fullfører det.

9. Jeg var veldig redd for å strikke raglandsfelling på gensrene, jeg innbilte meg i flere år at det var super vanskelig. Men nå går det som en lek, det er kjempe lett!

10. Jeg liker bedre små prosjekter enn store, siden det går fortere å bli ferdig med. Men jeg har egentlig veldig lyst til å lage noe til meg selv også, noe jeg veldig sjelden prioriterer. Jeg er en utålmodig sjel som liker å bli ferdig med prosjekter fort.

11. Jeg tørr aldri sy med maskin i mine egne strikkeprosjekter, det er det min datter som må gjøre! Til gjengjeld er hun utrolig dyktig med symaskinen. Så når noe skal klippes opp av det jeg har strikket, er det min datters oppgave å sy – så er jeg den som tørr klippe.

12. Jeg er perfeksjonist når det kommer til håndarbeid, jeg freeker om jeg ser en feil! Da må det fikses opp i asap!

13. Jeg strikket kun med tykke pinner helt frem til mitt barnebarn ble født for 3,5 år siden. Jeg trodde ikke jeg hadde fingre som taklet tynne pinner iom jeg sliter med leddgikt.

14. Jeg må alltid ha garn rundt meg!

15. Jeg har mitt helt eget system i garnet mitt, jeg tror ikke så mange andre forstår det systemet mitt. Men der er jeg også perfeksjonist på min helt egen måte. Og jeg elsker å se dette systemet, det gjør meg glad og jeg får ro i sjelen.

 

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no

Facebooksiden min til Toving for hest og rytter ( men der er mer enn kun til hester og ryttere ). Titt gjerne innom og lik siden min.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg