Det gjør godt å glede andre!

” Han danser og hopper, løper og slenger seg ned på gulvet. Hele tiden med den nye……. “

 

If you wanna translate this blog, feel free to use Google Translate( Link opens in new window )

De siste kveldene har jeg blitt sittende og dille litt med både diverse tykkelse på tau, og med fleecepledd. Sistnevnte har jeg ikke hatt rundt meg, men jeg har sittet med strimler av fleece og knyttet knuter. 
Ved siden av meg har jeg hatt en meget utålmodig rottweiler gutt på 5 mnd! Øynene hans er som om de spør meg utålmodig,- ” Er du ferdig nååå daaaa?……”

Og så snart en ny leke er ferdig laget, er det stor jubel og glede i stuen skal jeg si dere! Rocco danser og hopper, løper og slenger seg ned på gulvet. Hele tiden med den nye leken i munnen sin, og faktisk har han ofte to hjemmelagede leker i munnen sin også. Jeg har aldri sett han ha to leker i munnen på en gang, så dette er noe han aldri har gjort før jeg begynte å lage hundeleker selv.


Slik leke som rett over her, elsker han! Dette er definitivt favorittlekene hans! Så det er ikke så veldig lenge han får leke med slike før jeg må ta de vekk, siden vi bruker disse som belønning når vi trener. Trener alt fra lydighet til å leke oss litt med ettersøk. Da er det veldig viktig å ha noe som hunden elsker veldig høyt, slik at det formelig blir bursdag, Julaften og Nyttårsaften samtidig, når han gjør noe som fortjener belønning.
Disse ” Monkey fist ” kan jeg knytte uten å følge med på youtube nå. De er superkjekke å lage, og tro det eller ei men jeg syntes de er ganske lette å lage også nå. 
Det eneste er at jeg må trene mer på selve strammingen på slutten, men øvelse gjør jo mester sies det.

Disse har jeg lært å lage nå i kveld, og brukt litt fantasi i tillegg. Så da endte jeg opp med to slike til slutt, ganske kule om jeg så skal si det selv. Eller hva mener dere?
Disse er knyttet av fleece tepper som jeg har klippet opp i remser. De har overlevd en overlykkelig rottweilers små valpetenner en hel kveld, så jeg er litt nysgjerrig på å se hvor godt de holder en rottweilers lek fremover. Heretter må jeg begynne å samle på noe nytt; fleecetepper! Jeg må rett å slett lage meg et lite lager med fleece, så jeg har noe å ta fra når jeg skal lage flere slike kule hundeleker.
Nå har jo Rocco fått to stk, og hele tre leker tilsammen i kveld. Så i morgen må lille Kevin ( chihuahua ) få litt slike leker tenker jeg.


Gårsdskveldens resultat, meg og min datter som har laget litt forskjellig.

Men det å se Rocco sine nydelige øyne lyse av glede og stolthet hver gang han får en ny hundeleke. Å se Rocco løpe rundt på den måten, hvor uendelig stolt han er – det varmer langt inn i hjerteroten! Det gir lyst til å lage enda mer, og det er jammen meg mer enn nok av knytteteknikker å ta av på youtube.
For dere som ikke har sett min forrige blogg om hundeleker, og med filmer som viser hvordan – så kan dere klikke dere inn og se å lese her :
DIY : Slik lager du solide og gode hundeleker selv!

Så snart jeg har fått bestilt hjem de rette fargene på paracord tauene, så skal jeg knytte en hundelenke til Rocco som inneholder bl.a. muttere! Høres det merkelig ut? Bare vent å se, denne blir like rå og stilig som det Rocco er selv.

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no

Facebooksiden min til Toving for hest og rytter ( men der er mer enn kun til hester og ryttere ). Titt gjerne innom og lik siden min.

#paracord #macramè #makrame #knytting #hundeleke #dogtoy #fun #dogfun #puppy #rottweiler #rottweilerpower

1 kommentar
    1. Wow, så utrolig kult at du lager det selv 😀
      Her er det en liten taubit fra ei sporline som er den artigste leken for tiden 😛 Regner med leken blir enda mer spennende når du sitter å lager den 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg