Hello, ready for some Kitty?

” Siden så mange likte utgaven av monsterbuksen med ape, så tenkte jeg at der sikkert er noen som ønsker å lage monsterbukse og evnt genser med Hello Kitty på også? Siden jeg har strikket Hello Kitty monsterbukse og Marius Hello Kitty genser….. “


 

# Reklamelinker “
If you wanna translate this blog, feel free to use
 Google Translate( Link opens in new window )

 

Siden så mange likte utgaven av monsterbuksen med ape, så tenkte jeg at der sikkert er noen som ønsker å lage monsterbukse og evnt genser med Hello Kitty på også? Siden jeg har strikket Hello Kitty monsterbukse og Marius Hello Kitty genser – så tenkte jeg at jeg skulle vise litt hva og hvordan jeg har gjort dette.

Utgangspunktet på monsterbuksen finner dere HER – inne hos Smoochie som har så utrolig mange supre og gode oppskrifter, at her er det bare å flytte inn på den bloggen altså. Jeg bare ” advarer ” dere! Og mønsteret til Hello Kitty bak på rompa til buksen, har jeg maskesydd på etterpå. På den måten så slipper du å måtte ta med deg den hvite tråden rundt hele omgangene på buksen, før du skal bruke hvitfargen igjen.
Det er både tungvindt og unødvendig å gjøre. Maskesting er lett, det er godt mulig at jeg legger ut en blogg med film i morgen om hvordan man maskesyr. I tilfelle noen ikke vet hvordan det gjøres.

Mønsteret til Hello Kitty på rompa til buksen er denne :

Bare husk å maskesy med enten dobbel tråd, eller med en tykkere tråd enn den du har strikket med. På den måten blir mønsteret du maskesyr mye tettere og penere. Jeg visste ikke det i den tiden jeg laget denne buksen, så jeg brukte enkel tråd og samme tråden som jeg strikket med. Så det angrer jeg på nå, selv om buksen er blitt for liten til snuppa nå da..

Genseren har jeg tatt utgangspunkt i Marius genseren, men her kan du jo egentlig bare ta utgangspunkt i hva du måtte ønske av genser oppskrift. Og mønsteret som jeg brukte på genseren legger jeg ut her til dere. Her har jeg ikke maskesydd, siden du strikker inn mange HK rundt hele genseren. Mønsteret har jeg IKKE laget selv, men funnet hos Elisabeths hobbyside.

Jeg strikket også en nydelig søt liten HK lue til mitt barnebarn, og oppskriften til den finner du HER.
Der er også HK pulsvarmere, votter osv som du kan strikke. Ta en kjapt lite google søk, og du finner helt utrolig mye kult til små HK galne herlige småjenter.

 

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no

Facebooksiden min til Toving for hest og rytter ( men der er mer enn kun til hester og ryttere ). Titt gjerne innom og lik siden min.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg