Små hjertevarme minner

 

 

For hvert eneste lille hekleri og strikkeri som jeg har gjort for mitt lille herlige barnebarn, kommer rett fra hjertet mitt!
Jeg har blitt sittende til langt ut i de sene nattetimene med et smil om munnen min, mens jeg har tenkt på den vesle lille kroppen som ligger i sengen sin og sover. Som drømmer så koselige drømmer om Dora the explorer, Pawpatrol, Blaze osv osv. Mens jeg sitter i stuen min og tryller frem den ene heklede bamsen etter den andre, alle i forskjellige utforminger og størrelser.

Favoritt stunden våres sammen omkring håndarbeidet, er når vi tar frem hekleboken min – hekle bibelen min – ” Hekling til småfolk ” av Vibeke Fantoft Magnesen. Tiden vi har sammen da, går ut på at vi sitter sammen og blar i boken, ser på bildene og mitt lille barnebarn får velge ut en ny bamse jeg skal hekle for henne.
Deretter tusler vi sammen inn på rommet med hele mitt lager med garn, og der får hun velge og sette sammen de fargene hun ønsker til den kommende nye bamsen.

Gleden jeg ser i øynene hennes, forventningene og iveren,- ja det er helt magisk slike øyeblikk! Jeg simpelthen ELSKER de stundene, og dette vet jeg er noe jeg kommer til å savne veldig mye når hun vokser opp og føler seg for stor til slike stunder og slike bamser.
Jeg får bare leve i håpet og troen om at hun aldri vokser av seg dette, og at hun elsker disse alenestundene med meg, like godt som jeg elsker stundene alene sammen med henne.

De fleste oppskriftene finner dere i boken jeg linket til. Ellers så er ormen å finne HER My little pony sin oppskrift finner dere HER 
Resten av de hekla kosedyrene på bildet, finner dere i boken ” Hekling til barnerommet “ av Vibeke Fantoft Magnesen.
Om noen ønsker oppskrift på Hello Kitty koseklut så si gjerne fra, så skla jeg legge den ut på egen blogg.
Men MANGE flere gratis oppskrifter på ting jeg har heklet, finner dere under kategorien ” Gratis strikke – og hekleoppskrifter “ her inne på bloggen min.

Og btw,- De beste heklenålene jeg noen sinne har heklet med, er DISSE!! Du kan hekle selv om det er på mørkeste natta, det er bare å svitche på lyset og hekle ivei. Geniale og super gode heklenåler!

 

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no

Facebooksiden min til Toving for hest og rytter ( men der er mer enn kun til hester og ryttere ). Titt gjerne innom og lik siden min.
Og ikke minst Dream Life By Bente – klikk deg gjerne inn og bli medlem!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg