DIY : Sminketips – Hvordan du kan fikse knust pudder

Dette er noe alle jenter burde lære seg, på denne måten kan du spare mye penger på å slippe kjøpe nytt pudder om det går istykker.
Super lett, kjapt, enkelt og gemialt tips dette her!


 

Hvem har vel ikke vært så uheldig, at mitt oppi stress og jag så har du mistet pudderet ditt i gulvet… Irriterende, ikke sant?
Jeg har alltid trodd at pudderet ikke er til å redde, og at man bare kan kaste det. Men så kom jeg over et virkelig supert tips som jeg har så lyst til å dele med dere lesere.

Det er ikke mye du trenger for å fiske knust pudder, det du trenger er pudderet selvfølgelig, en skje, en pose og anitbac!

Du starter med å bruke bakre del av håndtaket til skjeen til å knuse alle bitene i pudderet. Få smuldre det helt opp! Selv valgte jeg å legge alt pudder i posen og knuse alt pudderet mellom fingrene, før jeg tømte det tilbake i sminkebeholderen igjen.

Deretter er på tide å dryppe noen dråper med antibac oppi pudderet. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal kunne si hvor mye antibac du skal ha oppi, men prøv deg litt frem der. Det er jo viktig at ikke pudderet blir for vått også, så ta heller litt for lite i starten enn litt for mye. Og prøv deg litt frem der.

Så legger jeg posen oppi selve pudderet og klemmer og stryker med samme del av skjeen, over pudderet. Når du har fått glattet det godt ut og trykket det godt sammen, tar du posen bort.

La det nå stå og tørke i noen timer, før du bruker det igjen. Eller før du lukker lokket og setter pudderet til sides til et senere bruk.
Lett, enkelt og genial – ikke sant?

 

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no

Facebooksiden min til Toving for hest og rytter ( men der er mer enn kun til hester og ryttere ). Titt gjerne innom og lik siden min.
Og ikke minst Dream Life By Bente – klikk deg gjerne inn og bli medlem!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg