#mininstagram

Jeg røper hvordan jeg klargjør bildene mine til Instagram. Hvilke apper jeg bruker og hvordan jeg bruker hver enkelt app.
Kanskje jeg har noe å fortelle som kan hjelpe nettopp deg?
Her er hvertfall mine hemmeligheter innen etterbehandlig av bildene jeg tar med mobilen min.

De aller fleste nå til dags har en Instagram konto. Det er jo et nettverksted som er utrolig populært og gøy  være inne på, et  samfunn der du lett kan bli kjent med folk fra hele verden. Sånn sett ganske likt Facebook syntes jeg, men likevel er det lettere å komme i kontakt med folk på Instagram.

Jeg pleier å poste alt fra et til fem bilder pr dag, det kommer litt an på hvor hektisk dag jeg har egentlig.
Til Facebook har jeg en app som hjelper meg å poste innlegg som jeg klargjør kvelden i forveien. Mens til Instagram har jeg  ikke noen app hjelp. Føler på en måte det er litt kjappere og lettere å poste der egentlig.

Men før jeg legger ut bilder på IG, fikser jeg alltid på dem i noen programmer jeg har lastet ned.
Jeg husker ikke om alle er gratis, lurer på om LightX kostet kr.22,- Men den er verdt hver eneste krone.
I programmene gjør jeg alltid bildene lysere, siden jeg elsker når bildene er lyse og innbydende. Men det er klart,- hvis jeg poster et bilde som omhandler noen sterke følelser fra en blogg jeg har lar skrevet – eller skriver på. Der innholdet i bloggen er dypt og kanskje noe dystert, så lar jeg bildene være noe mørkere.

 


  Slik klargjør jeg bildene til IG :

  Det første jeg gjør, er å åpne bildet i Snapseed, hvor jeg elsker å legge på et filter som heter ” glamorglød “. Det hender at   jeg en sjelden gang bruker et annet filter også, som heter ” drama ” – for å gjøre bildet noe lysere. Men det filteret bruker     jeg sjeldent nå egentlig.

  Deretter sender jeg bildet gjennom en annen app som heter LightX. Jeg digger denne appen! Det er som en liten mini         Photoshop på en måte, for der er så utrolig mye du kan gjøre med bildene i denne appen.
  Jeg anbefaler på det sterkeste å se den lille filmsnutten av appen, som du kan se på Appstore. Der kan du se noe av hva   du kan gjøre med bildene i denne appen. Men tilbake til hva jeg gjør med bildene før de publiseres på IG..
Jeg bruker først et filter der inne som heter ” drømmende “. Deretter et annet filter som heter “skjønnhet “. Du kan glatte ut bildet med denne appen, bleke tenner, fjerne flekker på bildet osv osv.
Jeg gjør bildet så lyst som jeg ønsker det, ved å bruke ” curve “, har jeg en noe rotete eller mindre pen bakgrunn i bildet, så duser jeg den ut ved å bruke ” sprut “. Og til slutt skarper jeg bildet opp litt.
Jeg mener å huske altså at denne appen koster kr.22,- Men den er så inderlig verdt pengene, jeg lover deg!

For å skrive på bildene, sender jeg bildet gjennom WordSwag. Denne appen har utrolig mange flotte fonter i forskjellige variasjoner, og du kan plassere teksten akkurat slik som du måtte ønske på bildet.
Her pleier jeg å bruke min blogg adresse eller om det er jobbrelaterte bilder så bruker jeg nettside adressen min på bildene.

Nå er bilde klart for å publiseres på IG, det høres sikkert ut som masse arbeid som jeg gjør før jeg publiserer bilder. Men det er så utrolig kjekt, og også så kjekt å se hvor mye penere bildene blir også. Lyse bilder gjør meg veldig glad.

De siste ukene har jeg også begynt med å poste positive ord og setninger på kontoen min. Dette er ord som jeg håper kan løfte opp og hjelpe andre som titter innom min konto på IG. Jeg elsker slike bilder med positive og oppløftende setninger og ord. Hva syntes dere? Blir dere glad for å lese slike quotes?
Jeg syntes det er så morsomt å lage slike mønstere med quote bilder og vanlige hverdagsbilder.
Inne på Instagram deler jeg utrolig mye av hverdagen min, sammen med min herlige familie. Mine to døtre, barnebarnet mitt, treningsbilder, mine hobbyer som hekling, strikking, DIY prosjekter, hesten og hundene mine +++

Håper inderlig at dere lesere vil titte innom Instagramen min, og om dere begynner å følge meg så lover jeg å følge tilbake!
Hva er DITT Instagram konto sitt navn?

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no
Og ikke minst Dream Life By Bente – klikk deg gjerne inn og bli medlem!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg