#mininstagram : Slik klargjør jeg bildene mine

Her røper jeg steg – for – steg hvordan jeg klargjør bildene til IG og andre sosiale medier.
Hvilke apper jeg bruker, og eksakt hvordan jeg bruker dem.

Jeg fikk spørsmål fra ei koselig jente, om jeg kunne vise steg-for-steg hvordan jeg gjorde bildene mine klar for Instagram eller nettet generelt. Og selvfølgelig kan jeg lage det til dere, bare en glede å vise dere min måte å gjøre bildene klar for sosiale medier. HER kan du lese bloggen jeg laget tidligere i dag om IG kontoen min, og hvordan jeg bygger den opp osv.
De appene jeg bruker er disse :

LightX er den eneste som koster noe, mener å huske at jeg betalte kr.22,- for den. Men den er verdt hver eneste krone, den er som en liten miniutgave av Photoshop. ( Guri malla så jeg savner Photoshop!… )
Jeg starter med å legge bildet jeg vil fikse, inn i Snapseed. I dette programmet legger jeg på et filter som heter ” drømmende “. Jeg elsker dette filteret.


Når du skal lagre bildet,kan du velge mellom lagre ( da lagrer du over original bildet ) eller du kan velge å lagre en kopi.

Etterpå henter jeg bildet frem i LightX. Klikk på pennen nede i hjørnet som du ser på første bildet under her. Når du klikker på pennen, så kommer det opp det til venstre under her. Først går jeg inn på Filter og finner frem effekten ” Drømmende “.


Etterpå justerer jeg litt på Curve. Den finner du like under ikonene ” form ” ( se bildet over ). Juster i curves slik som du selv syntes blir bra.

Om bakgrunnen er uryddig o.l., så duser jeg den ut ved å gå inn på ” Sprut “. Da drar du fingertuppen over det/de områdene du ønsker å duse ut. Ved å dobbelklikke på ” uklar “, så kan du justere hvor uklar du ønsker det skal være. Der er også andre typer du kan bruke istedenfor ” uklar “.
Finn hva du liker best og hva som passer til bildet ditt.

Nå er jeg nesten ferdig med bildet, men før det så klikker jeg meg inn på ” selfie ” og ” skjønnhet “. Der er der utrolig mye du kan velge mellom, og på dette bildet har jeg valgt å bruke ” solfylt “. Og helt til slutt skarper jeg opp bildet ved å klikke meg inn på ” gjør skarpere “.

Så lagrer du bildet.

Det kan være veldig greit å legge på navnet ditt på bildene dine. Da bruker jeg appen som heter WordSwag.


Du velger selv hva font du vil bruke, og her inne er der en god del å velge mellom. I tillegg kan du velge mellom 1 – 5 på de forskjellige fontene, da blir der små endringer i fontene. Veldig praktisk og greit.

Når du har valgt font, hva du skal skrive, plassering av teksten og farge – så lagrer du det og vipps så er bildet ditt klart for sosiale medier.

Jeg er også veldig glad i slike positive fine quotes, så hvert 3. bilde på Instagram hos meg er et quote.

Var denne blogggen til hjelp for noen? Det håper jeg inderlig, for det er så fint å kunne få hjelpe minst en person med det jeg formidler til dere.
En annen ting er at jeg det er herlig å få spørsmål og tips til blogger jeg kan lage. Så si veldig gjerne fra om det er noe du/dere ønsker jeg skal skrive om.

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no
Og ikke minst Dream Life By Bente – klikk deg gjerne inn og bli medlem!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg