Mens jeg venter på å finne riktig

” Mørket har senket seg ute, natten er kommet allerede.. Hvor ble skumringen hen mon tro? Kvelden forsvant så utrolig fort, kanskje fordi tankene og fløyet over fjell og daler – et fjell av følelser og dype daler med bunnløs fortvilelse og høyere topper der ” noen ” står og heier meg fremover mot bedre og lysere tanker og mer positivitet. “


 

Mørket har senket seg ute, natten er kommet allerede.. Hvor ble skumringen hen mon tro? Kvelden forsvant så utrolig fort, kanskje fordi tankene og fløyet over fjell og daler – et fjell av følelser og dype daler med bunnløs fortvilelse og høyere topper der ” noen ” står og heier meg fremover mot bedre og lysere tanker og mer positivitet.
Seriemaraton på Mac`en til min datter står og sviver, mens jeg strikker og koser meg. Det er en av de bedre seriene jeg noen gang har sett, og jeg digger slike serier og filmer for den saks skyld, filmer fra eldre dager mens heksene enda ble brent på bål ( noe jeg hater at skjedde!… Uvitende idioter som bestemte slike ting, reddharer spør du meg!!… ) og fra romertiden, filmer og serier fra det gamle Egypt.
Men jeg liker også vampyrserier som Vampire Diaries, og krim,- Bones er en sikker vinner på det planet.

Jeg skrev jo i sist blogg at jeg tenker på å strikke kaptein Sabeltann genser og bukse til min herlige lille tantegutt, A. 
Well, jeg har bestemt meg allerede for å strikke den! Det ble ikke så veldig lange tenkepausen før jeg klarte å bestemme meg for at dette må jeg jo bare prøve meg på. Selv om det blir mye konsentrasjon for å strikke mønster frem og tilbake – retten og vrangen – men det kan da ikke være så vanskelig?! Så lenge man holder tungen rett i munnen så går det meste bra.

Jeg har jo et solid lager med garn, det har jeg visst i en tidligere blogg. Men av alle ting så har jeg ikke garn til genseren jeg vil strikke til min supersøte tantegutt. Så mens jeg venter på at jeg får kommet meg avsted og handlet inn garn i rett type og farger, så strikker jeg like så godt på en ” Aurora – sommertopp ” fra boken ” KLOMPELOMPE – strikk til baby, barn og voksen ” av Hanne Andreassen Hjelmås og Torunn Steinsland. ( Linken åpner seg i nytt vindu )

Jeg elsker Klompelompe bøkene, og det aller meste de har laget av mønster og design er mitt i blinken for min del. Jeg digger det, og heldigvis så liker min datter og lille barnebarnet mitt, M.A. også mye i de bøkene. Så jeg har fått strikket en god del allerede fra de bøkene.

Hva dag jeg får handlet inn garnet jeg trenger, er jeg litt usikker på.. Men denne sommertoppen kommer jeg nok til å strikke ferdig ganske fort, tenker jeg. Så da håper jeg at det blir shopping av garn en dag til uken.
Jeg ELSKER å handle garn, og se garn lageret mitt fylles opp er kanongøy! For jeg elsker når jeg kan sitte å se i strikkebøkene eller alle strikkeheftene mine, plukke ut noe jeg ønsker å strikke, og deretter bare tusle inn til garnlageret mitt og hente det garnet og de fargene jeg trenger for å sette igang.

Om du også vil strikke kaptein Sabeltann genser ( oppskriften til kaptein Sabeltann buksen skal jeg skrive opp når jeg skal strikke buksen. Den skal dere få gratis, så bare følg med her på bloggen om du vil ha gratis oppskrift på den! ), så kan du klikke deg inn på linken i DENNE bloggen.

Hiv O`hoi alle akterutseilte landkrabber!

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no
Og ikke minst Dream Life By Bente – klikk deg gjerne inn og bli medlem!
 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg