benteslilleverden

Dette er en UFO i strikkeverden

  • Publisert: 29.07.2017, 01:55
  • Kategori: Hndarbeid
  • Alle vet nok hva en ufo er, men er det alle som vet hva det betyr i hndarbeidsverden?
    Selv elsker jeg jo strikke, og har noen f ufoer liggende et sted. Jeg tror der er mange der ute som har ufoer liggende, uten at de aner hva en ufo egentlig er for noe. Har du peiling p hva jeg snakker om?

    Dere har sikkert hrt eller lest om UFO nr det kommer til hndarbeid? Men vet dere hva det egentlig betyr for noe? For i den vanlige UFO utgaven, s betyr det jo uidentifisert objekt, og er myntet mot flyvende tallerkener og sm grnne menn.
    Jeg skal love dere en ting, jeg kldde meg i hodet og rynket p nesen i vantro over lese ordet UFO nr det kom til strikking og hndarbeid generelt. Men fant ut etterhvert hva det betydde, og da gikk det opp et lys for meg.

      Navnet ufo betyr rett slett " uferdig objekt " i hndarbeidsverden, ganske morsom      forkortelse og ord syntes jeg. Og den som har kommet p dette kule ordet i denne  forbindelse burde ftt en medalje, for bedre beskrevet om noe halvferdig strikkerier o.l.  som ligger bortgjemt et sted - ja det skal man lete lenge etter! ( Ordet alts, ikke  strikkerier og slike ting man trenger lete lenge etter ).

     Jeg har ikke s mange ufoer liggende, men noen f er det blitt med renes lp.
     Faktisk har jeg bare en ufo som er noen r gammel, og den kommer til forbli ufo  resten av " sitt liv " ogs! Det er en VM genser som er strikket av et eller annet dnn  kjedelig og flt garn som jeg kjpte p Europris for 5 r siden.
     Garnet er s hslig og flt at jeg kommer aldri til strikke den ferdig, da vil jeg heller  strikke en ny. I et annet og bedre garn, og i andre farger.
     For selve VM genseren er jo nydelig i seg selv!

     Ellers s pleier jeg vre ganske flink til strikke ferdig hva jeg har begynt p, og helst  vil jeg bli ferdig p noen f dager. S jeg kan gjerne bruke nettene p strikke, i tillegg  til mange timer om dagene ogs. Strikker da gjerne i bilen ( nr jeg er passasjer  selvflgelig ), i mter, p besk, p kaf osv osv.

     Men n har jeg to ste Monsterbukser liggende som ikke er blitt ferdig enda. Det er  mest pga at jeg m tegne opp et mnster som jeg kan bruke maskesy bak p rompa  til buksene, siden jeg ikke nsker bruke det vanlige monstermotivet som de aller fleste bruker. Buksene skal vre en gave, s jeg burde sette igang og gjre de ferdig nr jeg er klar med mitt eget design som jeg strikker p i skrivende stund.
    Og som jeg vet mange av dere venter p GRATIS oppskrift fra, og det kommer snart her p bloggen til dere,

    Men s har da i tillegg min supersnille * ironisk.. * rottweiler, Rocco, ftt tak i garn nstet til den ene monsterbuksen... Og derfor er nstet blitt forvandlet til et sodoma gomorra som jeg m fikse opp i fr jeg kan strikke videre...
    Jaja, det skal jeg fikse - etterhvert.

    Den siste ufoen min vet jeg ikke helt om jeg kan kalle ufo. Men jeg gjr det likevel, nevner den her i bloggen som en ufo. Siden jeg begynte strikke p den, men da jeg ikke for mitt bare liv kunne klare f vevestrikk til bli likt som p bildet til Tilda kpen i KlompeLompe boken, s ble jeg litt oppgitt og lei la det bort.

    Men etter en tur p min favoritt butikk, garnbutikken i Flekkefjord som heter Hos Mona, s fikk jeg et knallbra tips! Rett slett strikke noe annet enn vevstrikk der det i boken str du skal strikke vevstrikk.
    S derfor skal jeg strikke perlestrikk eller dobbel perlestrikk i stedet!
    Jeg burde vel ha tenkt i de baner selv, men noe s enkelt og lett heller velge har jeg ikke kommet p i det heletatt.

    Egen blogg om butikken Hos Mona kommer om litt. Det er en butikk og noen helt fantastiske damer som jobber der, som virkelig fortjener bli satt pris p og bli fortalt om til alle andre strikkeglade og strikkegalne!

    Flg meg gjerne ogs p Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no
    Og ikke minst Dream Life By Bente - klikk deg gjerne inn og bli medlem!

  • Publisert: 29.07.2017, 01:55
  • Kategori: Hndarbeid
  • 0 kommentarer
  • Ingen kommentarer