Barnas design

” ….og bare tenk deg hvor stolt barnet kommer til å være i barnehage og på skole når de får vise frem sine egne…. “

Jeg satt og tenkte litt på en ting tidligere i dag, da jeg var så utrolig heldig å få denne nydelige tegningen av lille M.A.
Jeg har jo gitt dere linker til et par supre nettsteder hvor man kan lage sitt eget design ved å enten bruke bilder som gjøres om til mønster. Eller at du rett å slett sitter og lager dine egne mønstre.

Denne tegningen viser altså lille M.A. som er ute og rir på ponnien sin, Felix, som løper i full fart.
Den grønne flekken bak på halen er et sår, sier hun. Jeg tipper det er sommereksemen hun tenker på, som lille Felix sliter litt med om sommeren. Men vi smører og bader han i forskjellige gode remedier som hjelper han godt.

Slike tegninger bør man jo forevige, og dermed setter vi de ofte i ramme og ferdig med det….
Hva med å gjøre litt mer enn som så med de? Hva med å si til barna, at de skal få lov til å designe en genser selv – en genser du tenker å strikke de barnet.
Når barnet er ferdig å tegne det de ønsker å ha på genseren sin, så legger du bilde av tegningen inn i f eks programmet Free Pattern Wizard.

Vips så har barnet sitt helt eget design på sine egne hjemmestrikka klær, og bare tenk deg hvor stolt barnet kommer til å være i barnehage og på skole når de får vise frem sine egne hjemmelagede klær da! Jeg syntes at hjemmestrikke, hjemmehekla og hjemmesydde klær og andre ting burde komme mer frem i lyset, og mer frem på mote snart. Det er jo så enormt nydelige klær alle lager, ja vi som har tid og overskudd til å strikke, hekle, sy.
Men husk oppi det hele,- håndarbeid senker pulsen din og blodtrykket. Ja det kan til og med hjelpe for PTSD, har jeg lest.
Så frem med trikkepinner, folkens! Men dette gjelder altså alt av håndarbeide.


Her har lille M.A. på seg M.A.`s jumpsuit, som du kan finne GRATIS oppskrift på HER ( <— Klikk deg gjerne inn, linken åpnes i nytt vindu )
Dette er ikke M.A.`s design, men mitt eget design.

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no
Og ikke minst Dream Life By Bente – klikk deg gjerne inn og bli medlem!
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg