Eget design, egne oppskrifter og egne idèer

” … Fremover nå i høst, kommer jeg til å legge fokus på klær som holder de små varm på høstkvelder og på litt vindfulle dager i barnehager og ute hjemme. Jeg kommer til å lage oppskrifter på alt fra pannebånd til leggvarmere og pulsvarmere, varmere kule bukser både til jenter og gutter, cardigan og kanskje jeg skal prøve meg litt på jakke eller kåpe også?
Og hvis dere kjære lesere har noen tips eller ønsker om plagg, så si gjerne fra til meg. Jeg elsker å leke meg idèer og tanker, og se om jeg klarer knekke koden til hvordan jeg skal strikke for å få plaggene til å både se bra ut og til å passe godt til de små herlige barna. … “

Som en del av dere vet, så har jeg i alle år vært mønsterslave de luxe. Jeg har ikke turd å strikke noe som helst uten å ha et mønster å lese meg frem i hele tiden. Den eneste gangen jeg laget noe uten oppskrift, var da jeg så sårt trengte noen ullvotter å ri med. Jeg kjøpte et par av ei som hadde laget dem selv, men de var faktisk ikke verdt de pengene jeg la ut for dem…
Så kalde, altfor lange til min størrelse og ” slafsete “.. Så jeg bestemte meg for å lage min egen oppskrift og eget design. Kjøpte inn Fritidsgarn og satte igang med å strikke, skrive opp fremgangsmåter og tove. Noen ble litt merkelige i starten, men jeg klarte fort å rekne meg frem til hvordan jeg skulle strikke dem for at de skulle bli perfekte. 
Så etter litt hadde jeg oppskriften til ridevotter, kjørevotter, vanlige votter osv, i alle str. Jeg begynte å lage og selge, og tjente enormt på dette!

Disse er faktisk testet ned i -30 pluss effektive minusgrader ( vind ), og de holder deg god og varm hele tiden.
Noen år sendere begynte jeg å lage tova votter til barn også, men det er ikke helt min oppskrift da. Jeg har bare gjort små endringer på min utgave, men ikke nok til at jeg vil kalle det for min oppskrift – det blir å stjele og det gjør jeg absolutt ikke.

Nå de siste mnd har jeg turd for aller første gang i mitt liv, å designe plagg! Jeg har turd å komme meg ut fra comfortsonen, og utfordret meg selv en god del.
Så det aller første plagget jeg designet selv var M.A.`s jumpsuit. Et lett og godt sommerplagg som gir akkurat passe hud for sol og varme, og akkurat nok strikkeplagg på kroppen til å holde på varmen så de små ikke fryser.

Deretter ble capribuksen ” født “, mens jeg enda holdt på å strikke et annet plagg. Nemlig min siste oppskrift så langt, men bare vent å se,- jeg skal lage mye mye mer som dere skal få muligheten til å strikke gratis fremover!
Min siste oppskrift så langt, er trampolineskjørtet. Jeg klarer bare ikke den tanken på at der er mennesker der ute som er veldig opptatt av små barn på måter som gjør meg direkte kvalm! Så når mitt lille barnebarn er ute på offentlige steder og leker, passer jeg hele tiden på at ingen truse vises på noen som helst måte! 
Og det var faktisk i den forbindelse at jeg kom på det å lage en capribukse med skjørt. Ikke nok med det, men jeg hadde enda tilgode å se bukse og skjørt strikket sammen i ett. Så hvorfor ikke prøve seg på det?

Fremover nå i høst, kommer jeg til å legge fokus på klær som holder de små varm på høstkvelder og på litt vindfulle dager i barnehager og ute hjemme. Jeg kommer til å lage oppskrifter på alt fra pannebånd til leggvarmere og pulsvarmere, varmere kule bukser både til jenter og gutter, cardigan og kanskje jeg skal prøve meg litt på jakke eller kåpe også?
Og hvis dere kjære lesere har noen tips eller ønsker om plagg, så si gjerne fra til meg. Jeg elsker å leke meg idèer og tanker, og se om jeg klarer knekke koden til hvordan jeg skal strikke for å få plaggene til å både se bra ut og til å passe godt til de små herlige barna.

Dette trampolineskjørtet er mitt lille barnebarns favoritt, hun simpelthen elsker å løpe rundt med denne på seg!

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no
Og ikke minst Dream Life By Bente – klikk deg gjerne inn og bli medlem!
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg