Forbilde…

” … Hva er skipet ditt lastet med? Appelsiner? Bananer? Familie? Venner? Gode karakterer? Hunder og katter? Kjæreste og sex? Drømmer om å bli lege? Hvor mye skal til før at skipet ditt synker? Mitt skip er en rosaboble. Min rosaboble er lastet med Hello Kitty, Barbie-dukker, selfies, selvskading, selvbruning, angst, blogginnlegg, overfladisk glede og dyp sorg. En rosaboble synker ikke…. “

Jeg hadde lenge planer om å kjøpe boka til Sophie Elise og lese den, men det ble liksom aldri at jeg kom på å kjøpe boka når jeg var og handlet…
Men en dag kom min datter hjem med boka, og da jeg hadde bladd litt i hennes, var det bare å skrive huskelapp og få hjem en utgave selv også!
Det er godt og vel 2 år siden boka kom ut, om jeg husker rett. Men det er jo aldri for sent å kjøpe og lese, det er en av de tingene som er så fint med akkurat bøker.

Ikke var jeg klar over hvilket tøft liv Sophie Elise har hatt.. Jeg har felt mange tårer for denne søte herlige og vakre jenta mens jeg har lest side etter side i boka hennes. Side etter side om livet hennes.. Det føles som om jeg er en flue på veggen når jeg leser hva hun forteller i boken, hun går så enormt dypt inn i situasjonene og forteller om de små detaljene som jeg selv er så unikt opptatt av når jeg forteller selv.
Sophie Elise er et naturtalent til å skrive, og hun er et naturtalent til å bringe frem budskap, fortelle og fortelle på en helt spesiell og utrolig levende måte!
Jeg lover deg,- du kommer ikke til å klare å legge boka ifra deg med det aller første.

Dere som fnyser av denne lille men så uendelig sterke jenta,- dere burde virkelig sette dere ned og lese denne boka! 
Jeg har fulgt hennes blogg i noen år nå, og jeg har hele tiden heiet på henne. Jeg har følt med henne når hun har fått stygge bemerkninger eller kommentarer, for de er alltid så utrolig unødvendige. Ja det er alle stygge og nedverdigende kommentarer uansett hvem sin blogg det er!
Men likevel så har hennes tøffe liv gjort henne til den sterke personen hun er i dag. For ikke bare er Sophie Elise en utrolig vakker jente både innvendig og utvendig, men hun er en helt enormt stor inspirasjon for så uendelig mange av oss ” der ute “.

Boka er gull verdt, og en bok jeg kommer til å lese mye mer enn en gang! Og selve Sophie Elise er like gull verdt, samfunnet og Norge trenger en slik frittalende og jordnær talskvinne for kampen mot pelsindustrien, mot testing på dyr, kampen for å redde regnskogen osv osv.
Den store stemmen i den lille kroppen er noe vi lytter til – og så har hun alltid slike kule morsomme og herlige små kommentarer som hun slenger ut helt plutselig. Kommentarer som kan få enhver stiv samtale til å løse seg opp i latter og gode vibber. 
Er det rart vi elsker denne jenta?! Og selv om jeg skulle ønske der fantes mer enn en Sophie Elise, så er jeg utrolig glad for at vi har kun en av henne – resten hadde jo bare blitt kopier uansett?! Kopier trenger vi ikke, bare les boka hennes så skjønner dere at ingen kan klare å fylle hennes sko på samme måte som henne! 
Vel er hun liten og spinkel ( med nydelige muskler selvsagt! ), men fy fader den jenta har ikke hatt et lett liv – fantastiske foreldre til tross! Mobbing, voldtekt, kutting er bare litt av hva hun har slitt med opp gjennom årene. Likevel har hun taklet livet bak bloggen sin, og som kjendis – du er tøff, Sophie Elise!!
Boka endte faktisk opp med å få terningkast 5 da den kom ut, helt fantastisk!

Boka kan dere kjøpe i de aller fleste bokhandler butikker, Narvesen, og de aller fleste bok nettbutikker. Eller du kan bare klikke deg inn HER og bestille den, mye mer lettvint og bare klikke inn på en link vel.

Nå skriver hun på ny bok, og jeg skal hvertfall være en av de første i køen her i kommunen når boken hennes slippes!

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no
Og ikke minst Dream Life By Bente – klikk deg gjerne inn og bli medlem!
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg