Et økovennlig alternativ?

Visste du at det hvert år kjøpes så mye som 3,6 milliarder tannbørster? Og at det også hvert år kastes 2 milliarder tannbørster, som dermed forurenser både i natur og hav?
Visste du også at bambus er et glimrende alternativ til plast? 
Bambus er 100% naturlig, organisk nedbrytbar, antistatisk, antibakterielt, og miljøvennlig. Jeg har valgtå gå over til å bruke humble brush tannbørste, og den er overraskende god! Den er både god å holde i, bøyer seg ikke når jeg pusser – jeg har en tendens til å pusse veldig hardt og dermed trykker jeg ganske mye med tannbørsten. I tillegg kom jeg faktisk mye bedre til bak visdomstennene med denne børsten, enn hva jeg har gjort med noen som helst andre tannbørster.

Bambus tannbørsten kjøpte jeg på Rema 1000, og den ligger innepakket i papirpose inni esken. Så det er ingen sjanse for at andre kan hverken ha tatt på den eller stappet den i munnen sin på noen måte. Og busten er noe stivere og hardere enn de andre jeg har kjøpt av plast tannbørster. Men det er slike jeg liker, at busten er litt hardere og tåler litt mer røff behandling under tannpussen!
Tannbørste bør man bytte ut minst hver 3. mnd.

På Apotek 1 fant jeg hårbørste som er laget i bambus. Visste du forresten at bambus ikke er et tre? Det er verdens mest hurtigvoksende gress, utrolig nok. For vi snakker jo alltid om bambustre i så mange situasjoner. Men så er det altså en gresstype!
Bambus er utrolig sterkt, og det skal utrolig mye til for å bøye noe som er laget i bambus.

Denne børsten er helt super! Lett å gre håret med, løser floker fort og lett, og et god å holde i. En børste du kan ha lenge!

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no
Og ikke minst Dream Life By Bente – klikk deg gjerne inn og bli medlem!
 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg