Slik hekler du c2c hjertepledd

Jeg liker å utfordre meg selv litt når det kommer til håndarbeid. Særlig når jeg har heklet en hel haug med supersøte forskjellige typer bamser til barnebarna, babytepper osv osv. Da jeg kom over noen bilder av vakre pledd på Facebook, klarte jeg ikke legge bort ideen ved å forsøke å mestre denne heklemåten selv.
Så da var det bare å sette igang å handle inn litt garn om gangen, og studere film på Youtube hvordan man hekler disse.

Teknikken heter c2c, og når man hekler disse pleddene ( bildet ), så hekler man ruter for ruter.
Her er link til youtubefilmen jeg lærte denne teknikken fra, om du syntes det er vanskelig å forstå engelsk. Så er det bare å si fra, så skal jeg se om jeg kan få laget en selv på norsk.

Borden jeg har valgt rundt selve pleddet, heter ARCADE. Den er lett og hekle, og jeg syntes det ble en fin måte å ramme inn pleddet på. Men ser at mange velger å ikke ha kant rundt slike pledd, noe som også kan være veldig pent.

Mønsteret :

Nå venter jeg mitt 3. barnebarn ( pluss at jeg er så heldig å ha et bonusbarnebarn også ), så nå tenker jeg å forsøke meg på en annen type c2c pledd. Blir spennende å prøve seg å se om jeg får det til, blir et babypledd hvertfall.

XOXO Bente Vanessa

7 kommentarer
    1. Nyyydelig teppe! Takk for at du deler😍 Jeg håper så at du lager en video på norsk, for min mor er ikke så flink i engelsk og hun har så lyst til å forsøke seg på dette. Ha en flott dag🍀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg