Help, a tiger is in the house!

// Reklame //

For noen mnd siden leste jeg på Facebook at ei som hadde postet bilder av noen nydelige hekla bamser, skulle gi ut en bok med hekle oppskrifter. Boken heter ” Hekling til småfolk “. Det mest utrolige var at denne dyktige damen hadde faktisk ikke lært å hekle før for noen få mnd siden, da bildene hun publiserte.
Ikke uventet så gikk folk nesten helt bananas og ville mer enn gjerne ha oppskriftene av henne, og klikket ” liker ” under bildene. Ja meg inkludert!
Men vi måtte pent smøre oss med tålmodighet og vente på bokutgivelsen.


Mitt herlige barnebarn med sin nye venn, tigeren Tim ( som hun kaller for Eddie )

Det må rett å slett kalles et naturtalent, når man ser hva forfatter Vibeke Fantoft Magnesen klarer å trylle frem med heklenål og tråd! Og at hun har fått mange følgere på både Instagram ( Vibekemagnesen ) og Facebooksiden Amigurumi Scandinavia som hun har startet, ja det skjønner jeg så uendelig godt!
På FB siden står man fritt til å poste alle slags heklerier man lager, ikke bare fra boken hennes. Men der er likevel mange flotte bilder av figurer som folk har heklet fra nettopp boken hennes.
Jeg har funnet noe veldig kjekt som mitt barnebarn på snart 3 år kan få delta på, og som vi to har sammen på en måte.
Først setter vi oss ned med boken ” Hekling til småfolk “, og blar i boken så hun kan få se og velge ut hva figur hun ønsker seg. Deretter tusler vi oss på soverommet mitt, hvor jeg har rene ” garnbutikken ” – og der får hun velge ut hva farge(r) hun ønsker på den valgte figuren. På den måten blir det ekstra gøy og spennende for henne også, og ikke minst for min del. Som får oppleve og se hvordan et så ungt barn tenker og funderer, før hun velger ut fargene.
Og jammen meg er hun flink til å plukke ut pene farger, som passer godt sammen også!


Uro regndråper – denne uroen henger på barneværelset. Og jeg digger denne uroen!

Det neste som mitt barnebarn har valgt ut nå, er en søt liten kanin ved navn Kanutte. I boken er den lys gul, og den fargen falt Adeline så veldig for – at det ble lys gul til hennes Kanutte også.
Jeg er ikke flink til å hekle, og har ikke heklet så mye annet enn de gode gamle bestemorsrutene før. Men i denne boken blir alt så godt og nøye forklart både med tekst og bilder som viser fremgangsmåten, at det er ikke noe problem å klare å skape søte små figurer med heklenål og tråd – så lenge man har boken som hjelp!
Boken er å få kjøpt bl.a. hos Adlibris,til kun kr.218,-
Dette er kun en blogg jeg har valgt å skrive, fordi jeg endelig har funnet den hekleboken som jeg har lagt min elsk på! Jeg blir ikke sponset på noen som helst måte med denne bloggen, men ønsker bare så inderlig å dele dette med dere andre. I håp om at dere også kan få kjøpe denne flotte boken, og finne gleden ved å hekle mye av det som Vibeke har klart å trylle frem fra fantasien sin.
Nå går jeg bare og venter i ellevill spenning på neste heklebok fra den samme dyktige og flinke forfatteren! Hva mnd den kommer ut er jeg usikker på, men jeg kan love dere at så snart den er i butikkene så kommer jeg til å kjøpe den og skrive en blogg om den boken også!

Ha en strålende flott påske videre, og håper dere får kost dere litt med håndarbeid – om der er som meg; elsker å strikke og hekle! 🙂


 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg