Se,- jeg tisser!

Jeg må le av det hele, hele oppstyret her hjemme. Jeg lener meg tilbake, tankene vandrer 23 år tilbake i tid til da min datter Michelle skulle lære seg å tisse på do og ikke bruke bleie. Det endte jo med noen dammer på gulvet, og hvordan jeg tok alt med knusende ro å vasket opp etter henne. 
Jeg gadd aldri stresse med dotreningen, og jeg gadd aldri stresse med mas og kjas om hun måtte tisse. Jeg spurte en gang i blant, men sa som regel alltid at ” Si fra hvis du kjenner du må tisse “.

Nå, 23 år senere er det mitt herlige lille barnebarn som plutselig har funnet ut at det er kjedelig å gå med bleie, så de tar hun av seg selv. Tusler opp og åpner kleskapet sitt, velger ut hva truse hun vil ha på seg, og trær den på. Jeg ler like godt nå som for 23 år siden, når jeg ser disse små barnerumpene plutselig vandrer rundt uten bleie, like morsomt hver gang syntes jeg.
Men så har vi denne hysteriske mammaen hennes da hehe. Hun maser og maser på om sin lille prinsesse må tisse. Så jeg tok like så godt frem kamera og filmet dem en tisse – på – do – dag.
Selv sitter jeg godt plantet i sofaen og flirer over både synet av disse to som er kommet i en ny fase med bleie vs do, og mens jeg mimrer tilbake til den tiden jeg var ung alenemor og opplevde denne nye fasen. Det er så rart å se hvor ulike vi takler den samme situasjonen.
Jeg vil anbefale på det sterkeste å lese denne bloggen Bort med bleie, frem med toalett papir. Der kan du lese Michelle sin vinkling av hele greia, hva tanker hun har omkring denne nye fasen som Adeline er i nå, og hvordan hun opplever dette.
Selv så tar jeg det med knusende ro, jeg er jo tross alt en mormor og kan bare slappe av og være tilskuer.
Filmen ble jo ganske så morsom da, jeg ler meg skvett ihjel hver gang jeg ser den.

 
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg