Ja til kun norske flagg!

” Norges nasjonaldag. Dagen feires fordi Norge fikk sin egen grunnlov 17. mai 1814. Dagen kalles også grunnlovsdagen.
Norges grunnlov ble enstemmig vedtatt av Riksforsamlingen på Eidsvoll 16. mai 1814. Dagen etter, den 17. mai ble grunnloven datert og undertegnet av presidentskapet. Samme dag ble prins Christian Frederik valgt til norsk konge.
17. mai er en offentlig høytidsdag, og en offisiell flaggdag. Nasjonaldagen markeres mer i Norge enn det som er vanlig i mange andre land, blant annet med barnetog. Mange sanger, som Ja, vi elsker og Fedrelandssalmen er spesielt knyttet til 17. mai. “

Dette kommer nok kanskje til å provosere en del folk, men jeg føler veldig for å si min mening om dette temaet som har vært fremme litt. 17. mai komiteen i Ålesund har nemlig oppfordret elever ved Aspøy skole å tegne papirflagg med det norske flagget på den ene siden, og flagget til elevenes opprinnelsesland på den andre siden. Hele artikkelen kan du lese her.

Hva i helsikke??… Her feirer vi altså NORGES grunnlovsdag, ikke noen andre lands grunnlovsdag!
Vi feirer at Norge ble et fritt land, ” vi vant vår rett ” synger vi på denne dagen. VÅR rett. Tror dere at om noen norske hadde vært i et annet land, ta f. eks. Iran eller Irak – og viftet med norske flagg på deres dag som skulle feires. ( Ok, dette var et hypotetisk eksempel, husk det )
Tror dere at det hadde blitt godtatt? Svaret er et rungende nei! De norske hadde nok garantert blitt arrestert og kastet i fengsel.
Men vi norske skal være så snille og omtenksomme, vi skal godta at innvandrerne skal få vifte med deres flagg på vår dag, selv om de flaggene deres ikke betyr en skams dritt for oss denne dagen. De vifter kanskje med flagg fra land som enda er i krig, fullstendig opprør og dreper folk over en lav sko..
Jeg føler med innvandrerne, jeg går ikke til angrep på den personlig i denne bloggen! Men jeg går til angrep mot at andre flagg enn norsk flagg skal viftes med på vår grunnlovsdag​.

Norge har tilrettelagt så enormt mye for innvandrerne, de sier jo selv at det er så greit å komme til Norge ( og oppfordrer folk i landet sitt om å reise over hit ) for nordmenn er så blåøyd og dumme!
Ja jeg er helt enig, og jeg hadde forsøkt å komme meg til Norge selv også om jeg var utlending! Hvem vil vel ikke bo i et rikt land med folk som er så dumme som et stykke brød? Så lette å få til å tilrettelegge så de kan få det de ønsker, så de kan få ha synagoger og alt mulig.
Selvfølgelig hadde jeg også ønsket å komme til Norge da! 
Men altså, når det kommer til NORGES grunnlovsdag – ikke noen av de andre landene. Skal vi synke så lavt og godta at det skal brukes andre flagg enn det norske flagget? Jeg mener nei!

De som kommer til Norge burde heller være stolt over å bære det norske flagget denne dagen, delta på vår feiring av grunnlovsdagen våres. Feire sammen med oss, side ved side. Delta på vår tradisjon om å være stolte og vise frem vårt flagg, dette er tros alt ” bursdagen ” til Norges grunnlov.
Jeg drar ikke alle under samme krakk her, men snakker generelt om at utenlandske flagg ikke bør få delta på vår feiring.
Vi har nok veldig mange forskjellige meninger om dette, og jeg tenker at jeg sikkert provoserer enkelte med dette innlegget. Men dette er min mening, og føler det er rett å si min mening. Så kan vi heller være enige om å være uenige i såfall.

5 kommentarer
    1. Så flott at andre land viser at de er med å feire vår nasjonaldag ved å vifte med sitt hjemlands flagg!! Det er en flott måte å vise at vi nordmenn tar imot andre nasjonaliteter med hjertevarme!! For et fargerikt felleskap! Dessverre så finnes det slike som deg som bruker en bagatell til å fremheve sin rasisme! Du som står fremstiller deg selv som en superbestemor, skam deg!! For et forbilde!!!

    2. Superbestemor?? Er det slik du ser på meg? Du kjenner meg ikke og har ingen som heldt forutsetninger for å komme med slike bemerkninger i det heletatt. Jeg fremstiller meg ikke som noen superbestemor selv om jeg velger å gi tradisjoner videre til mitt barnebarn. Faktisk så ser jeg på nettopp det som mer viktig enn at andre lands flagg skal viftes med på Norges grunnlovsdag.
      Og rassist?? Herregud, ta deg en pille og ro deg ned her. Jeg er langt fra noen rassist, og skam på deg som er en slik person som dømmer andre på den måten!! Du burde skjemme deg!!
      Jeg er et godt forbilde for både mitt barn og mitt barnebarn. Jeg har mange venner fra andre nasjoner, men har likevel min mening om feiringen av vår nasjonaldag. Man er ikke rassist for å ha en slik mening. Begynner nesten å lure på om du er klar over hva en rassist er.
      Ha en flott dag videre til deg også 😉

    3. Før du begynner å forsvare deg mot om du er en rasist eller ei så les nøye gjennom hvordan du har formulert deg i innlegget; les nøye; da ser du kanskje hvor mange rasistiske holdninger du har! Er du i tvil så kan jeg fortelle deg det!
      Og så lurer jeg på om du vet hva en synagoge er? Det er altså et jødisk forsamlingshus, og den første synagogen ble bygget i Norge på slutten av 1800- tallet! Altså ikke med noen form for statsstøtte, og du vet kanskje ikke at kristendommen er et utspring fra jødedommen??
      Så neste gang du ytrer deg om den sterke nasjonalfølelsen din, så hadde det kanskje vært lurt å skaffe deg noe mer kunnskap? Finnes en side på nettet kalt Wikipedia den kan anbefales:) Håper du får en fin 17 mai, og at du tenker over hvor heldig du er som kan feire dagen i ditt eget fredfulle Norge!

    4. mariann: Så du kan altså bestemme at jeg er rassist sånn uten videre? Hvem er du til å bestemme over mine tanker, følelser og meninger?? Du burde langskjemmes!!
      Jeg vet svært godt hva jeg har skrevet, og hvordan jeg har formulert meg. Hvis DU leser bloggen nøyere, vil du klare lese at jeg ikke er ute etter å nekte utlendinger å feire med oss. Men at det er selve flagget jeg mener skal være et norsk flagg som vaies i vinden, da dette er Norges grunnlovsdag.
      Slike kommentarer som du kommer med her, slike idiotiske beskyldninger om hva jeg er for noe. Ja det viser meg klart og tydelig at du ikke har lest bloggen min ordentlig, og at du er en person som med letthet velger å dømme andre før du aner hva og hvem de er, og hva de står for!
      Din arrogante holdning gjør meg kvalm!
      Tenk deg nøye om før du dømmer andre på denne måten, og så håper jeg at karma kommer og biter deg i ræva.
      Jepp jeg skal nyte 17. mai feiringen sammen med familie og venner ( ja faktisk,. utenlandske venner også ). Tenk deg det, utenlandske venner – selv om jeg er for kun norske flagg vaiende i vinden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg