Smaken av sommer!

Alle har nok smakt jordbær kroneisen? Og hvem ønsker vel ikke at der skulle ha vært så mye mer av jordbærsmaken i den isen? Her skal du få muligheten til å smake mye mer jordbær i slik is – jeg har løsningen!

Her den ene dagen var jeg på butikken og kjøpte med hjem et par bokser med is. En vanilje og en med min favoritt, pistasj. Hjemme hadde vi både sjokoladesaus og nylaget jordbærsirup. Jeg var utrolig spendt på hvordan dette smakte sammen, og om alle kom til å like det?
Jeg lover dere!,- dette smakte rett å slett helt himmelsk deilig!!
Jeg pleier aldri å ta is mer enn en gang når vi spiser is, men denne gangen var smaken så utrolig god at jeg tok hele tre ganger før jeg ikke hadde plass til en eneste bit med is og tilbehør lenger..

Og både min datter å barnebarn på 3 år, elsket sirupen!!
Så i går tok jeg med meg to krukker til mine foreldre, da vi skulle på besøk til dem. Vi stoppet innom en butikk og kjøpte med oss is og sjokoladesaus. Jeg var utrolig spendt på hva de syntes om sirupen.
Men da de fikk smakt dette, var sirupen mer enn godkjent!! De spiste godt av den, og etter få minutter var den ene krukken tom. Det gledet meg utrolig mye å se og høre hva de mente om sirupen jeg hadde laget.
 ” Dette er jo noe du bør lage å selge! “, var beskjeden fra mine foreldre. Gleden var enorm over å høre slike herlige tilbakemeldinger!

Har dere ikke sett bloggen min med oppskriften til denne deilige sirupen av friske gode jordbær? Her er link, og jeg anbefaler dere på det sterkeste til å prøve denne oppskriften – dere kommer ikke til å angre et øyeblikk.
Slik lager du verdens beste jordbærsirup! ( linken åpnes i nytt vindu av seg selv )

Nå har jeg en svær gryte på komfyren, der jeg har femdoblet oppskriften min. Jeg gikk tom for krukker med jordbærsirup i går, og må lage en god del nye krukker med sirup nå. Adeline skal snart ha bursdag, og der skal det serveres is med sirup og sjokoladesaus. Noe skal gis bort i julegave i desember, og en god del skal vi ha selv til å kose oss med.
Jeg har brukt små krukker, men sirupen er såpass bløt at den passer perfekt i små søte flasker også. Bare det er flasker som er helt tette, så det kan få dannet seg vakuum inni.
Neste år jeg få laget med en stor jordbæråker her hjemme! Jeg må bare finne en smart måte å holde sneglene borte fra jordbærene på… Er der noen av dere som har gode tips til det? Gjerne tips der jeg kan bruke naturen som hjelpemiddel, og ikke bruke sprøytemidler fra butikker. Det ønsker jeg helst å unngå..

Løp å kjøp jordbær nå, og sett igang med å lage sirup av dem. Dette er noe som kommer til å falle i smak for både store og små altså.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg