U-huuugle pulsvarmere – gratis hekleoppskrift

Som jeg skrev i sist blogg,- det er så utrolig spennende å designe egne ting og tang. Finne på idèer som ikke noen andre har kommet på enda, hvertfall ikke helt like idèer som en selv finner på.
Det kan være en prøvelse å klare finne de rette maskeantallene, men du all verden så morsomt det er når man klarer knekke kodene! Her skal dere få en rykende fersk oppskrift av meg. Det er noen vidunderlig herlige passe korte pulsvarmere med et litt barnslig preg over seg, mens de samtidig er perfekte til oss voksne. Og hvem vet,- kanskje jeg en dag har klar oppskrift til barn også, og forskjellige str til voksne.
Følg gjerne med og se hva jeg finner på!

# Inneholder reklamelinker #
If you wanna translate this blog, feel free to use
 Google Translate( Link opens in new window )

Garn : Drops Nepal ( 50 gr =  ca. 75 m )
Garnforbruk :
Lys grønn : ca. 150 gram
Litt hvit 
litt blå
litt mørk orange

Heklenål : 4 mm ( G )
Safety eyes : 16 mm.

Forkortelser :
MG = magisk ring
lm = luftmaske
fm = fastmaske
hst = halvstav
hst sm = halvstav sammen
st = stav
d st = dobbelstav

Kan du ikke krokodille mønsteret? Det kunne ikke jeg heller før jeg skulle hekle dette designet, og fant ut at nettopp dette mønsteret ville passe perfekt til mitt design! Så da var det bare å forsøke seg på mønsteret, og det er veldig enkelt å lære seg altså. Bare gi det et forsøk, ha hekletøyet klart mens du ser videoen jeg legger ut under her. 
Skulle det være noe du lurer på, så må du mer enn gjerne spørre meg. Så skal jeg hjelpe så godt jeg bare kan.

Omg 1 : Hekle 38 lm
Omg 2 : 1 hst i hver m rundt ( 38 )
Omg 3 : 1 hst i hver m ( 38 )
Omg 4 : 2 hst sm, * 3 hst, 2 hst sm, 3 hst, 2 hst sm * x 7, 1 hst ( 30 )
Omg 5 : 1 hst i hver m ( 30 )
Omg 6 – 13 : som omg 5 ( 30 )
Omg 14 : 2 hst i samme m i de 3 første m, 1 hst i de neste 24 m, 2 hst i samme m i de 3 siste m ( 36 )
Omg 15 : 1 hst i alle m ( 36 )
Omg 16 : 1 st i de første 18 m, krokodille mønster i de neste 18 m. 
Omg 17 : fm i de 18 første m, krokodille mønster i de siste 18 m. ( 18 fm + 18 krok.m. = 36 )
Omg 18 – 23 : Som runde 16 og 17.
Klipp tråden, og fest den.
Omg 24 : Start i siste krokodille maske, hekle 2 lm. fortsett så i 7. m fra start og hekle 2 lm i den 7, m. Deretter st i de første 12 m, krokodille mønster i de neste m.
Omg 25 : fm i de første 12 m, krokodille mønster i de neste 12, og fm i de siste 2 lm. ( Disse to lm skiller tommel fra resten av hånden, og skal alltid hekles slik som inni håndflaten )
Omg 25 – 29 : Som runde 16 og 17, men med annerledes antall m.
Klipp tråden og fest den.

Viktig : Husk å hekle den venstre pulsvarmeren speilvendt når du kommer til tommelen. Da hekler du krokodille mønsteret først og stavene/fm etterpå. Altså i omvendt rekkefølge enn hva du gjorde med høyre pulsvarmer.

Øynene :

Omg 1 : ( blå tråd )  MG, 6 hst
Omg 2 : 2 fm i hver m ( 12 )
Omg 3 : ( bytt til hvit tråd ) 1 lm, 1 fm, 2 hst i samme m, 2 st i samme m, 2 d st i samme m, 2 st i samme m, 2 hst i samme m, 1 fm i de to neste m, 1 lm i de to neste m. Fest tråden.
Omg 4 : ( svart tråd ) 1 lm i hver m  f.o.m. de 2 st, og rundt t.o.m. to blå m. 

Fest på 16 mm safety eyes, og sett to hvite sting ved siden av safety eyes.
Sy øynene fast til pulsvarmeren.

Nesen :

Om 1 : Hekle 6 lm, + 1 lm ( til å snu med )
Omg 2 : 1 hst i 6 m, + 1 lm
Omg 3 : 2 hst sm, hst i de neste 2 m, 2 hst sm ( 4 )
Omg 4 : 2 hst sm, 2 hst sm ( 2 )
Omg 5 : 2 hst sm ( 1 )
Fest tråden, og sy nesen til pulsvarmeren. Lag en bue utover på nesen når du syr den fast, så den stikker litt ut fra øynene.

Klipp 4 remser med grønn tråd, og 2 remser med hvit tråd – fest dem i sidene til pulsvarmeren. Og klipp dem passe korte.

Copyright :

Dette er et originalmønster av Bente Broberg og blogggen min Benteslilleverden. Vær vennlig og ikke gjengi dette som ditt eget mønster. Dersom du ønsker å dele oppskriften, vær så snill å lenke tilbake til dette mønsteret. Du kan beholde en kopi til eget bruk, men du kan ikke selge oppskriften.
Derimot kan du lage og selge eller gi bort i gave, produktet/produkter fra denne oppskriften.
Mine bilder er copyrighted og skal ikke brukes av andre uten min skriftlige tillatelse som skal skje over mail. Ved bruk av bilder ulovlig, vil det påløpe en viss sum som kreves inn. Copyright loven er veldig streng og stiller utrolig sterkt ved ulovlig bruk av f.eks. bilder.
Deler du dine egne bilder på nettet eller sosiale medier, så blir jeg glad om du linker til min blogg. Vær så snill å ikke ta æren for noe du ikke har designet selv, men er ærlig og skriver hvem designer er.

Spør meg gjerne om det er noe i oppskriften som du ikke forstår, så skal jeg hjelpe deg med hva det skulle være!

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no

#crochet #crocheting #hekle #hekling #hekleoppskrift #pattern #patterns #owlpattern #pulsewarmer #pulsvarmer #hekletpulsvarmer #dropsnepal #garn #yarn #godtogvarmt #håndarbeid #hjemmelaget #handmade #homemade #krokodillemønster #crocodilepattern 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg