Mitt hemmelige dusk triks avsløres!

Det kan være vel så pent med hjemmelaget dusk, enn de som du kan kjøpe på håndarbeidsbutikker og garnbutikker. Med denne geniale lille prikken over i `en, så blir duskene du lager ekstra vakre! De ser rett å slett kjøpt ut, bare se selv :


2 forskjellige størrelser på duskene, man ser helt klart hvilken som er børstet mest – ikke sant?

If you wanna translate this blog, feel free to use Google Translate( Link opens in new window )

 

Slik jeg lager selve duskene, så bruker jeg rett å slett en bok og surrer tråden rundt. Jeg bruker alltid minst et nøste til en dusk, gjerne halvannet nøste. Særlig om duskene skal være litt store i størrelsen.
Trær en tråd mellom boken og alt garnet, og fjerner boken mens jeg strammer tråden. Vips så har du en dusk, selv om den ser ganske så uferdig ut enda.


Her ser du en dusk som er klippet til, og en som ikke har sett saksen enda i det heletatt.

Ta saksen og klipp dusken slik som du vil ha den, både i form og størrelse. Deretter så har jeg brukt en karde som jeg brukte på hundene mine opp gjennom årene, og nå bruker på kaninene mine. Den er myk og behagelig å bruke, og med små hvite kuler i endene av taggene på karden.
Denne bruker jeg å børster hele dusken forsiktig, slik at endene på garnet i dusken deler seg opp. Dermed blir dusken mye mer fluffy og fin. Så er det bare å ta siste finnish med saksen før du syr dusken fast.

 

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no

 

#homemade “hjemmelaget #dusk #dusktillue #pompom #lue #hat #strikke #strikking #knit #knitting #karde #hundebørste #hundekarde #håndarbeid #handcraft

4 kommentarer
    1. fiks idé: Tusen takk for den koselige kommentaren 🙂 Ja jeg ble SÅ overrasket da jeg så dette da jeg forsøkte det, og resultatet ble virkelig flott syntes jeg 🙂 Jeg liker disse duskene bedre enn de man kan kjøpe, men så er jeg en person som simpelthen ELSKER alt av hjemmelagede ting og tang <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg