Slik lager du godbitene selv

Våre hunder elsker disse godbitene, så jeg håper at der er mange hunder der ute som også liker disse godt.

If you wanna translate this blog, feel free to use Google Translate( Link opens in new window )

Hva er vel ikke bedre enn å ha sånn noenlunde kontrollen selv over hva hunden får i seg av godbiter og dens næringsinnhold? Nå må jeg ærlig si at jeg vet ikke hvordan næringsinnholdet forandrer seg etter de er ferdige i ovnen. Det er derfor jeg skriver ” sånn noenlunde “.
Våre hunder elsker disse godbitene, så jeg håper at der er mange hunder der ute som også liker disse godt.

Det du trenger er pølser, evnt litt hvitløk om du ønsker og et stekebrett.
Det er viktig å presisere at hunder skal ikke ha noe særlig med hvitløk! For mye hvitløk er ikke bra for de. Så vær måteholden med dette, og lag gjerne disse godbitene uten hvitløk – jeg vet de smaker veldig godt uten også. Jeg har nemlig spist noen ferdige pølse godbiter selv.

Slik gjør du :

Forvarm ovnen til 180 grader.
Skjær pølsene opp i biter ( jeg pleier å dele de på langs to ganger, og skjære på tvers så det blir passe små biter ), legg bitene på et stekebrett med bakepapir i. Om du ønsker hvitløk, så fordel to – tre teskjeer over bitene, og plasser brettet mitt i ovnen på 180 grader i 45 minutter. Senk deretter temperaturen til 150 grader de siste 15 minuttene. ( tilsammen 60 minutter )
Rør litt i bitene en gang i blant underveis.

Ta brettet ut og la bitene kjøle seg mens du finner frem et nytt bakepapir som du heller de over på. Så de ikke blir liggende i pølsefettet mens de kjøler seg ned, for nå skal bitene bli helt harde. Dette er lommetørre godbiter, så skal jeg skrive og dele oppskrift på myke godbiter litt senere.
Men nå skal du bare la de få kjøle seg, og så er de klar for å brukes!

 

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no

 

6 kommentarer
    1. Liss: Ja prøv dem og se 🙂 Bare pass på at de blir liggende og kjøle seg godt så de blir harde. Jeg hadde de i krukke, men syntes de ble en anelse myke etterhvert. Så nå har jeg de liggende åpne så de får luft hele tiden.
      Men der er så mye kult en kan ha dem i, og likevel at det kan blende inn i inventaret en har, og at det ser kult og flott ut 🙂 Kommer en blogg om det etterhvert også.
      Og si gjerne fra om det er noe du eller dere lesere ønsker jeg skal skrive litt om? 🙂
      Ha en super flott Godt Nyttår 🙂

    2. viviann skarveland: tusen mange takk for den kjempe koselige kommentaren din 🙂 det var utrolig koselig å lese at du ønsker å følge bloggen min videre! Kjempegøy! 🙂
      Skal titte innom bloggen din også og lese å kommentere!
      Så må du ha et fantastisk Godt Nyttår du også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg