Bruk hodet, vi har bare et liv!

En kompis av meg sa en gang til meg noe som jeg har lagt på hukommelsen for resten av mitt liv : ” Det er bedre å komme for sent frem, enn å aldri komme frem “. Han er en klok mann, selv allerede som ungdom bak rattet viste det seg at han hadde mer mellom ørene enn visse andre.. 

If you wanna translate this blog, feel free to use Google Translate( Link opens in new window )

 

Her om dagen skulle min datter og hennes 3 årige datter på biltur. Mens de sitter i bilen og synger sammen til musikk fra mobilen som er tilkoplet spilleren i bilen, kommer der en bil susende forbi dem i høy hastighet. Det er jo helt greit i seg selv, alle har lov til å bestemme seg for forbipasseringer – men vi har likevel ikke lov til å bestemme at man skal sette andre folks liv i fare?!

Det var en ganske oversiktlig strekning inne i en tunnel, men problemet var at der kom en bil imot dem!…..
Denne røde bilen som tok forbipasseringen hadde alle muligheter til å se denne bilen før vedkommende valgte å sette andres liv i fare, men tok valget likevel. Hva var greia liksom? Min datter holdt fartsgrensen, var det ikke fort nok?
I 2016 var der hele 135 drepte i trafikken, ifølge Statens Vegvesen. Og Gudene vet hvor mange skadde der var i trafikken i fjor… 
Hva er det med folk som bare komme seg frem fem minutter fortere? 
En kompis av meg sa en gang til meg noe som jeg har lagt på hukommelsen for resten av mitt liv : ” Det er bedre å komme for sent frem, enn å aldri komme frem “.

Men altså denne personen som foretok forbikjøringen, klarte å kaste bilen sin inn i sitt kjørefelt like før den traff motgående bil! Min datter satt med hjertet i halsen og helt skjelven etter denne hendelsen.. Så hun kjørte til sides og stoppet på en rasteplass for å puste ut litt.
Da laget hun denne direktesendingen som jeg viser dere her. Del den gjerne, alle som har sertifikatet bør se og høre denne sendingen mener jeg! 

KLIKK PÅ BILDET UNDER FOR Å KOMME TIL SENDINGEN. DETTE ER FØRSTE GANG JEG FORSØKER SLIK LINKING TIL DIREKTESENDINGER PÅ FACEBOOK, SÅ SI GJERNE FRA OM DU IKKE KAN SE DEN.

Jeg tror ikke noen av oss ønsker å bli en del av statistikken, så hvorfor er der de som plent må ta slike forbikjøringer? I filmen får dere høre om to biler som kjørte forbi, mens jeg nevner kun denne ene bilen her.
Nå vet jeg at politiet har et øye til denne bilen som kjørte forbi og satte andres liv i fare, til og med et lite barns liv som bare er 3 år!… Tenker slike som liker å leve farlig eller hva det er de føler at de gjør,- takler de å leve videre med drap på samvittigheten tro? Der er de som opplever dødsulykker – uforskyldt da – som ender opp med å ta sitt eget liv fordi de ikke klarer å leve dem skylden…. Jeg føler så uendelig med dem…..
Men hva med dem som syntes det er ok å kjøre som idioter i trafikken da? Når skal de bli såpass voksne at de begynner å tenke på andre enn seg selv?
Fy filla, jeg blir så eitrende sinna på slik folk at jeg kunne filleristet dem!!

Hva tenker dere? Er det greit å oppføre seg som komplett idiot i trafikken, og sette ditt eller noen av dine nærmeste sine liv i fare?

Takk og lov for at politiet lytter til våre stemmer, og forsøker å gjøre noe med det.
Nå kan det se ut som at det ikke bare et engangstilfelle heller. I avisen i dag stod det om ei som fikk sidespeilet sitt revet av pga en helt lik bil tok slik farlig forbikjøring, kun noen få dager etter at min datter og barnebarn opplevde det de opplevde.


Takk og lov for at ikke min datter og barnebarn ble en del av årets statistikk denne gangen….
Her på bildet,- meg og mitt herlige barnebarn, Mina Adeline <3

 

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no 

 

#trafikk #farligforbikjøring #galmannskjøring #forbikjøring #direktesending #statensvegvesen #statistikk #antalltrafikkdrepte #nestenulykke 

5 kommentarer
    1. Jeg er helt enig med deg! Flere burde tenke seg om to ganger i trafikken og sette ned farten litt. Bra det gikk bra med dine kjære! 🙂

    2. Monika: tusen takk for koselig kommentar 🙂 ja de burde det, det er dessverre ikke bare de selv det går ut over….
      Det er helt uskyldige folk som blir dratt med i ulykkene som slike bilister forårsaker…

    3. Enig med deg!
      Noen ganger kunne jeg så veldig ønske at jeg faktisk var sivilpoliti i bilen min- da er det MANGE som hadde mistet lappen på stedet, og gjerne fengsel i tillegg (må så klart få endret noen lover her da, men).
      Jeg har ofte sittet med hjerte i halsen pga hjernedød kjøring. Helt tragisk.

    4. Elin Slåen: Ja det er grusomt å være vitne til slikt… slike bilister er egoister mener jeg, de tenker ikke på følgene til andre i trafikken…
      Ja det hadde jammen meg vært digg å vært sivilpoliti ( jeg ville vært det selv, det må være en herlig jobb å være politi. Få hjelpe andre som trenger hjelp, krimsaker ikke minst! Kult! ) 🙂
      Håper politiet tar vedkommende – eller aller helst bilistene i begge bilene!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg