Hjernetrim ( inkl film )

Av og til så klarer man rett å slett ikke å få trent eller trimmet hunden sin hver dag.
Slik som i går, da jeg våknet gørrtidlig på morgenen og kunne ikke bevege meg i det heletatt.


 

Inneholder reklamelinker
If you wanna translate this blog, feel free to use
 Google Translate( Link opens in new window )

 

Ryggen kjentes ut som den hadde fått en ny stor prolaps! Til slutt så endte jeg på gulvet, etter mye tårer og snufsing, men da lå jeg der da,- på gulvet og kom meg ingen vei! Ringte gjentatte ganger til min datter, men hun hadde satt mobilen sin på lydløs..
Lang historie kort,- på ren skjær viljestyrke og på nippet til å besvime av smertene, så kom jeg meg opp på bena og fikk subbet meg inn til min datters soverom. Vekket henne og bad om hjelp før jeg kjente at jeg mistet bevisstheten igjen.
Aldri før har jeg besvimt av smerter noen sinne!

Jeg kunne ikke få trent Rocco som jeg ville når dagen ble slik, så senere på dagen da jeg hadde fått morfin av legen så jeg klarte å bevege meg sånn noenlunde, fant jeg frem hjernetrim lekene som vi har til hundene. Rocco simpelthen elsker de!
Jeg hadde gjort klart videokamera så jeg kunne filme når han jobber, det er så utrolig morsomt å se når han leter etter godbitene jeg har gjemt oppi lekene.

Et par av disse hjernetrim lekene har jeg kjøpt på Canis.no ( åpnes i nytt vindu ) men ser at de ikke har butikken deres lenger på nettet. Utrolig synd for de ble jammen meg rike på mine shoppinger der for noen år siden. Er der noen av dere lesere som vet hvorfor den er nedlagt? Jeg har ikke lagt merke til det før jeg fikk hjem Rocco, og skulle inn på Canis og handle litt…
Jeg savner virkelig den nettbutikken deres, de hadde så utrolig mange supergode bøker, leker, utstyr til hund og eier som kløv og seler til hund og klær til eier.
Hva skjedde meg nettbutikken deres?….

Disse hjernetrim lekene er helt geniale, men dessverre så koster de litt.. Men man kan jo lage litt forskjellige alternativer hjemme? Ta f eks en tom flaske og legg godbiter oppi som du vet hunden din elsker. Eller bruk en kopp som du setter på hodet og over en godbit, så skal hunden få bort koppen.
Du kan bruke vaskeklut som hunden skal fjerne for å få tak i godbiten, pakke godbit inn i en dorull og brette dorullen igjen i begge endene ( doruller er ikke farlige for hunder å få i seg, så ikke få panikk om hunden begynner å spise på den ).
Der er så mye en kan gjøre hjemme med det man har rundt seg som hjelpemiddel, at det er bare fantasien som setter begrensningene. Du kan jo også bruke et rom som et ettersøksrom? Om hunden din kan godbitsøk ute eller på gulvet, så kan du høyne innsatsen med å legge godbiter litt mer opp i høyden i rommet. 
Det er kjempemorsomt å se hvordan de jobber når de skal søke frem godbitene. Og så blir de så gode og trette etterpå, gode og trette i hodet. Og sover så tungt og godt.

 

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg