Bringebær smoothie til hunden din

En sunn, enkel og supergod smoothie som Rocco simpelthen elsker!


 

Bloggen kan inneholde reklamelinker.
If you wanna translate this blog, feel free to use
 Google Translate( Link opens in new window )

 

I dag skal vi en akutt tur til Kristiansand siden jeg må ta ny MR av ryggen min. Som noen av dere vet så ble jeg operert for prolaps for halvannet år siden, og legen min vil gjerne vite hva som forårsaker de enorme smertene mine. For nå om dagene må jeg gå på morfin tabletter for å klare holde meg litt på bena, og sånn skal det ikke være!
Hundene skal jo ikke ” lide ” fordi vi skal noen timer i bilen, så da brukte jeg fem minutter på kjøkkenet for å forberede litt snack hundene våre så de fikk ha med seg noe godt tidsfordriv.

Jeg lot Rocco få en liten smaksprøve da jeg nettopp var ferdig med å blande alt, og han holdt på å slikke hull i fingrene mine hehe.
Så det er ingen som helst tvil om at min lille store gutt elsker denne oppskriften! Men det er jo fort gjort å slikke i seg smoothie, ikke sant? Så jeg tok rett å slett å helte kongene til hundene fulle med smoothien og la dem i fryseren.
Nå kan de få bruke noen timer ( eller er jeg for godtroende om tiden nå tro?.. ) på å slikke i seg og kose seg med frossen smoothie på bilturen. 

Om jeg hadde hatt flere kong`er, så skulle jeg ha byttet ut neste porsjon med selvplukkede blåbær, så hadde de fått seg en god porsjon med antioksidanter ( vitaminer, karotenoider, peptider, enzymer og proteiner ). Men det skal jeg prøve neste gang, og lage ny blogg om den varianten om jeg velger å bytte ut noe annet også i oppskriften. Gjøre den til min egen rett å slett.

Nå skal IKKE jeg påta meg æren av oppskriften på disse supre hundekjeksene, det er det Sarah bak bloggen lolathepitty ( linken åpnes i nytt vindu ) som skal ha æren av! Hennes blogg er virkelig verdt å ha ta en titt innom, hun eier to pitbuller som hun elsker over alt. Og hun jobber aktivt for å vise verden at pitbull ikke nødvendigvis er slik som nyhetsbildet har tegnet dem..

OPPSKRIFTEN :

Ingredienser :

  • En kopp geitemelk 
  • ½ kopp frosne bringebær
  • 1 ss peanøttsmør

Slik gjør du :

Hell alt oppi smoothie maskinen eller blenderen, og la den gå til alt er godt blandet. Hell smoothien oppi det du ønsker å ha det oppi, selv har jeg brukt kong men du kan også gjerne bare ha det på glass og gi det i skål eller noe til hunden din. Dette kan fryses, og er en flott tidsfordriv for dem – eller et frisk kjølende glede til hundene på sommeren når varmen steker for fullt..

Merknader :

  Oppbevar ubrukt smoothie i en lufttett beholder i kjøleskapet ( opp til 3 dager ) eller fryser.

 

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg