Perfekte hundekjeks mot dårlig ånde – Mint hundekjeks

Har hunden din dårlig ånde? Det er ikke noe særlig å få en våt og herlig hundesnute i ansiktet, når ånden stinker.. Hunden er jo bare snill og vil vise sin ubetingede kjærlighet til deg, mens du helst vil krype langt ned i en pute… Her er kanskje løsningen? 

Bloggen kan inneholde reklamelinker.
If you wanna translate this blog, feel free to use
 Google Translate( Link opens in new window )

 

Disse hundekjeksene er laget med ferske urter, jeg har aldri hatt ferske urter i bakverk men det gikk jo over all forventning. Og i tillegg fikk jeg et kjøkken som duftet som sommeren for min del, siden jeg jobber mye med urter gjennom hele sommeren og sensommeren.
Rocco satt trofast ved bena mine med de øynene rette opp mot meg… Var der snart en smaksprøve tro?..

Nå skal IKKE jeg påta meg æren av oppskriften på disse supre hundekjeksene, det er det Sarah bak bloggen lolathepitty ( linken åpnes i nytt vindu ) som skal ha æren av! Hennes blogg er virkelig verdt å ha ta en titt innom, hun eier to pitbuller som hun elsker over alt. Og hun jobber aktivt for å vise verden at pitbull ikke nødvendigvis er slik som nyhetsbildet har tegnet dem..
Hmm, føler meg nesten litt i samme bås som Sarah der jeg. Rottweiler er også blitt tegnet negativt i nyhetsbilde sammenhenger, og jeg ønsker å vise verden gjennom denne bloggen at rottweilere er snille herlige familiehunder.

OPPSKRIFTEN :


Ingredienser

  • 1 ½ kopp bokhvete mel
  • 4 ss frisk persille, finhakket
  • 2 ss frisk mynte, finhakket
  • 1 spiseskje ren honning
  • 2 ss olivenolje
  • 1 egg, pisket sammen med en gaffel o.l.
  • vann ( ca. 1-3 ss )

Bruksanvisning

  1. Forvarm ovnen til 200 grader.
  2. Bland bokhvetemelet, persille og mynte blader sammen i en bolle
  3. Visp sammen olivenolje og honning i en liten bolle
  4. Hell olivenolje-honning blandingen i melet og rør. Tilsett egget i deigen og kna deigen godt sammen
  5. Elte deigen grundig med hendene, slik at alle ingrediensene blir blandet godt sammen i deigen. Ta en ss vann om gangen, og se når deigen samles og blir fin. Dette bør ta ca 3-5 minutter.
  6. Kjevle deigen ut til ca. 1/2 cm tykkelse.
  7. Trykke ut med de formene du har og som du ønsker å bruke
  8. Plasser kjeksene på en stekeplate med bakepapir og stek i 15 minutter.

Merknader

Oppbevar kjeks i en lufttett beholder i kjøleskapet for å holde frisk.

 

Men stikk innom bloggen til lolathepitty, hun har mange gode blogger og mye lærdom å gi bort i bloggene sine! Selv kommer jeg også til å lage mine egne oppskrifter på diverse mat til hundene våre. Og hver eneste en av de oppskriftene skal jeg dele med dere lesere.
Og så håper jeg at så mange hunder som mulig får smake kjeksene og annet som jeg kommer til å dele med dere, slik at jeg kan glede andre små hundesjeler med noe godt i hverdagen deres.
Disse hundekjeksene har jeg smakt på selv, og de smakte knallgodt! Så ta gjerne en liten smaksprøve selv når du lager dem.

 

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no

 

 

6 kommentarer
    1. Elin Slåen: jeg smakte på de selv, og syntes de var gode 🙂 Så jeg kommer nok til å ta en liten bit av kjeksene iblant når gutta her får en hver 🙂
      Fortell gjerne om hunden din liker de, veldig spennende å høre hva andre hunder syntes om kjeksene jeg legger ut/deler oppskriftene til 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg