Trener med de store gutta!

” Jeg så bare den gode magen til Rocco stikke frem av og til, mens magen hans fikk kos og stryk på seg – Rocco var helt i en annen verden han.​ “

 

If you wanna translate this blog, feel free to use Google Translate( Link opens in new window )
 

Kanskje drømmer kan bli oppfylt snart? Kanskje tiden er inne for en ny forandring i livet, å gå en retning med hund og hundelivet som jeg i alle år har beundret men likevel aldri har kunnet holde på med selv? Ny hunderase, og det føles som at dette er grunnen til at vi nå får muligheten til å komme oss inn i dette miljøet også, ergo,- ny hunderase, nye muligheter!
Tenk at vi har en nabo som er så flink til å lete frem bortkomne og forsvunnede folk. Er det virkelig mulig; sjansen om å få hjelpe andre mennesker på en helt ny måte – slo meg plutselig nesten helt i asfalten.. Dette er jo noe jeg har beundret i alle år! Skal jeg faktisk få muligheten selv til å delta i dette miljøet og få trene både Rocco og meg selv frem til slikt?

Ettersøk! Rundering! Spor! Kan det bli bedre? Kan det virkelig bli bedre enn å få kunne bruke både meg selv men også min herlige lille valp til å lete frem mennesker som er i nød? Jo, man møter nok på mye forskjelligt når man deltar i søk etter mennesker. Men når jeg tenker på mye man hjelper de etterlatte, så veier det opp for uansett hva som møter en der ute!

Mitt hundeliv så langt, har handlet om hundeutstillinger i ” alle år “, Lydighets konkurranser og masse treninger, trekking og kløvturer i skog og mark.
Ettersøk er helt nytt for meg, men enormt spennende!

Etter å ha hilst på naboen våres, og hans nydelige hund. Var saken klar,- jeg skulle være med og se på en trening i et nedlagt sykehus et stykke herfra. Og se om dette er noe jeg kan tenke meg å jobbe med, med Rocco! 
Det var helt imponerende å se hund etter hund bli tatt inn, folk som gjemmer seg for hundene, og hvor enormt dyktige hundene er til å lete de frem en etter en!
Etterhvert ble det Rocco og min sin tur til å prøve oss litt. Jeg holdt i halslenken mens oppretter til Rocco løp og gjemte seg for han. Rocco hørte hvordan navnet hans ble ropt, og løp etter stemmen. Superstolt da han fant sin ” pappa “!

Tre ganger gjorde vi dette, og siste gangen var råbra! Rocco stod pal med blikk og fokus kun mot sin ” pappa ” som løp og gjemte seg. Blikket vek ikke et sekund! Da jeg slapp halslenken, løp Rocco målbevisst avsted, måtte lete littegranne før han fant han. Og da han fant sin ” pappa ” var et både julaften og bursdagsfeiring samtidig!
Jeg så bare den gode magen til Rocco stikke frem av og til, mens magen hans fikk kos og stryk på seg – Rocco var helt i en annen verden han.

Jeg er så utrolig spendt på fremtiden innen dette miljøet for våres del, om dette er noe for oss. Jeg er ganske sikker på at dette er noe vi virkelig skal holde på med fremover! Jeg merker bare at dess mer naboen våres forteller om realiteten innen ettersøk, dess mer ønsker jeg å være med og delta!
Jeg skal passe på å få tatt noen bilder og kanskje litt filmer av og til på treningene, slik at dere kan se oss i aksjon. 

 

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg