Kevins ullgenser ( Gratis oppskrift )

Der er ikke så mange strikkeoppskrifter som passer til en liten chihuahua på kun 10 uker. Så da var det bare å ta frem penn og papir, strikke ivei samtidig som jeg skrev ned fremgangsmåten.

If you wanna translate this blog, feel free to use Google Translate( Link opens in new window )

Egentlig så skulle jeg jo vise og fortelle om strikkeveskene mine i dag, men denne dagen ble ikke som jeg hadde planlagt. Lille Kevin fryser veldig når han er ute og skal tisse, og de er jo ikke så rart siden det er nesten storm ute samtidig som det er minusgrader..
Så denne dagen har gått til å strikke genser til Kevin! Fra tidlig morgen og faktisk frem til nå.

Dette er en genser jeg har designet selv, siden Kevin kun er 10 uker gammel. Der er ikke så mange strikkeoppskrifter som passer til en liten chihuahua på kun 10 uker. Så da var det bare å ta frem penn og papir, strikke ivei samtidig som jeg skrev ned fremgangsmåten.
 

Kevins ullgenser :

Garn : Cortina ( 100 gr grunnfarge, 50 gr i annen farge til vrangbordene og litt svart Fritidsgarn til maskesting )
Pinne : 4 mm settepinner og rundpinne

Legg opp 36 m og strikk 2 r og 2 vr til vrangborden måler 5 cm.
Fortsett med rettstrikk samtidig som det økes 2 m mitt under brystet på hver side av 2 merkemasker. ( 4 nye m pr omg )
Strikk deretter en omg uten økning. Tilsammen strikkes disse to omg 7 ganger ( = 7 økninger )

Fell til bena slik :

Strikk 4 m, fell 5 m, strikk til der står igjen 9 m, fell 5 m og strikk de siste 4 m. 
Neste omg lager du 5 nye m over fellingene til hver av bena. 
Strikk til det måler 3 cm fra hullet til bena.

Fell under magen slik :

Fell de siste 4 m på omg og deretter de neste 4 m på neste om – slik at du har felt 8 m samtidig.
Strikk deretter frem og tilbake.
1. omg,- fell 1 m, strikk pinnen ut vrang..
2. omg,- fell 1 m, strikk pinnen ut rett.
Gjenta dette til du har 28 m igjen. 
Fell 3 m på begge runder 1 gang.
Fell 2 m på begge runder 1 gang.
Fell av ( 18 m )

Hent opp ca. 70 m rundt genseren, og strikk 2 r og 2 vr til det måler 1 cm. Fell av.

Hent opp 12 m rundt hver av bena, og strikk 2 r og 2 vr til det måler 1 cm. Fell av.

Maskesy dødningehodet på genseren med svart Fritidsgarn. Jeg maskesydde en ekstra omg på første rekke nederst, syntes det ble penest.
Selve dødningehodet fant jeg på denne bloggen, så det er ikke jeg som har tegnet den selv.

Voila, Kevins genser er ferdig!

Copyright :

Dette er et originalmønster av Bente Broberg og blogggen min www.benteslilleverden.blogg.no. Vær vennlig og ikke gjengi dette som ditt eget mønster. Dersom du ønsker å dele oppskriften, vær så snill å lenke tilbake til dette mønsteret. 

Spør meg gjerne om det er noe i oppskriften som du ikke forstår, så skal jeg hjelpe deg med hva det skulle være! 🙂

 

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no

Facebooksiden min til Toving for hest og rytter ( men der er mer enn kun til hester og ryttere ). Titt gjerne innom og lik siden min.

#knitting #knit #håndarbeid #hundegenser #strikkehundegenser #chihuahua #kevin #valp #puppy #puppylove #strikke #strikking #homemade #knitwork #gratisoppskrift #freepattern

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg