Monsterbukse med ape ( gratis oppskrift )

Monsterbuksene er kommet for å bli, det er jeg helt sikker på! Jeg tror de aldri kommer til å gå av moten, for de er jo bare helt råkule og geniale, både å se til og til å ha som en base til nye idèer til litt forskjellige utgaver av monsteret.

 

# Reklamelinker #
If you wanna translate this blog, feel free to use
 Google Translate( Link opens in new window )

Monsterbuksene er kommet for å bli, det er jeg helt sikker på! Jeg tror de aldri kommer til å gå av moten, for de er jo bare helt råkule og geniale, både å se til og til å ha som en base til nye idèer til litt forskjellige utgaver av monsteret.
Jeg strikket en monsterbukse med Hello Kitty ( om det er av interesse så kan jeg legge ut bilder og mønster i en ny blogg ) til mitt barnebarn for to år siden, som hun nå har vokst utav. Så nå var det på tide med ny bukse, men nå har hun mer enn mindre vokst ifra hele Hello Kitty også – så da var det å finne noe annet enn monster og HK.

Hun er veldig glad i både Dora, Vennebyen, Stor og Liten + en masse flere animalsjonsfigurer på tv. 
Valget falt på Apa fra Vennebyen, som hun ville ha bak på rompa. Jeg lette litt etter mønster av Apa, siden jeg enda ikke har fått summe meg til å finne et godt men veldig enkelt program hvor en kan gjøre bilde om til mønster. Gosh, det ble lang setning det….
Men jeg syntes jeg fant et ganske så stilig mønster av en kul apekatt likevel. 

Oppskriften strekker seg fra str 6-12 mndr, (1-2 år) og til 3-4 år. Klikke deg gjerne inn på bloggen Smoochie og se hele oppskriften til monsterbuksen der.
Og inne hos Christina Handmade fant jeg mønsteret til apen. Mønsteret legger jeg ut bilde av lenger nede i bloggen min også.

Garnet jeg har brukt er det supergode Hobbygarnet fra Europris, til kun kr.8,-  Mitt barnebarn er 3,5 år, og til hennes str brukte jeg 2 nøster med rosa ( 100 gram ), et nøste med lilla ( 50 gram ), et nøste med turkis ( 50 gram ), et nøste lys grå ( 50 gram ) og et nøste med hvit ( 50 gram ).
Så der fikk jeg en bukse til henne for bare ca. kr. 60,- !

Det er jammen meg ikke verst eller hva? I tillegg var Hobbygarn utrolig herlig å strikke med, så dette er garn jeg skal lage mye mer i. Jeg har hamstret inn på alle de fargene de har i dette garnet, for det er jo bare et parti de har – og de får visst nok ikke inn mer i butikkene etter hva de sier her på Europrisen.
Synd det, for det var så godt garn og herlig å ha et billig tilbud som kommer ned i samme prisklasse som SparKjøp….

Jeg skal lete og finne noe program som kan gjøre bilder og tegninger om til mønster, så om noen av dere har tips til godt men lett program for dette – så gi meg mer enn gjerne beskjed. Jeg tar imot all hjelp med stor takk altså. 

Mitt barnebarn ble hvertfall hoppende glad for monsterbuksen sin med ape bak på stompen. 
Og i morgen skal vi gjøre noe kjempekult! Jeg og mitt barnebarn skal nemlig sette oss ned og tegne/farge en bukse som jeg skal strikke til henne! En bukse der hun skal få bestemme farger og evnt mønster på buksen, helt selv.
Jeg gleder meg noe helt enormt til dette, og kan nesten ikke vente med å sette igang å strikke hennes egenkomponerte bukse.

Jeg lover dere bilder av den, så følg med her på bloggen for å se bilder av den.
Denne monsterbuksen strikke tjeg på bare 2 dager.

 

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no

Facebooksiden min til Toving for hest og rytter ( men der er mer enn kun til hester og ryttere ). Titt gjerne innom og lik siden min.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg