Velkommen Blekkulf

Så utrolig morsomt jeg har hatt det ved å skape denne lille store kompisen! Lyst på oppskriften? Les i bloggen for å finne oppskrift.

 

Endelig kom boken som jeg hadde bestilt på nettet, boken som heter ” Hekling til barnerommet ” skrevet av fantastiske Vibeke Fantoft Magnesen!
Mange av dere har nok denne boken og har kanskje hatt den lenge. Selv har jeg nettopp fått den hjem, siden jeg har hatt en liten stund uten motivasjon til å hekle eller strikke så veldig mye. Nå er motivasjonen tilbake, jeg trengte bare å få denne boken i hendene mine – vips så var jeg full av inspirasjon!

Den første boken hennes “ Hekling til småfolk ” har jeg brukt så mye, at den faktisk holder på å gå helt istykker!… 
Vibeke er mitt store forbilde når det kommer til hekling, hun er bare helt RÅ og et NATURTALENT!

Så snart lille M.A. kom hjem fra barnehagen, tok vi frem ” Hekling til barnerommet ” og bladde i den for å se hva lille M.A. ville at jeg skulle hekle til henne. En ting som vi ofte gjør sammen, som er så utrolig koselig! Det aller meste i boken ble peket på og snakket om, men førstevalget falt på blekkspruten Bengt.
Deretter bar det inn på lekerommet til lille M.A., hvor jeg har hele garnlageret mitt. Og M.A. fikk velge ut farge på blekkspruten.

I dag ble en råstilig blekksprut til her i hjemmet vårt. Jeg har døpt han om fra Bengt til Blekkulf – det til tross for at han ikke er Blekkulfblå…
Det er en litt trett men søt Blekkulf som er i ferd med å innta et søtt lite barnerom, sammen med hele heklegjengen som jeg har heklet til mitt lille deilige barnebarn siden Vibeke begynte å gi ut heklebøker.

Jeg vil anbefale dere som tenker på å kjøpe boken, eller til dere som TENKER på å anskaffe deg en heklebok. Kanskje der er noen som sitter de rute som ønsker å lære seg å hekle? Til dere alle sammen har jeg et knallbra tips :

Invester i heklebøkene til Vibeke Fantoft Magnesen, disse bøkene er hekleverdens bibler!

Dette sier jeg som privatpersonen Bente, som hekleentusiasten Bente, som bloggeren Bente og alt det der… Jeg får IKKE betalt for å skryte av bøkene hennes, og heller ikke noen form for sponsing for å si dette om bøkene hennes. Det er jo nok med å bare se på hva mesterverk hun har tryllet frem i bøkene?! Se hvor utrolig søte alle figurene er, de er jo til å dåne av.

Nå venter jeg bare på at lille M.A. skal komme hjem fra barnehagen, slik at hun kan få Blekkulf – og slik at jeg kan få et nytt oppdrag av henne å hekle.

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no
Og ikke minst Dream Life By Bente – klikk deg gjerne inn og bli medlem!

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg