Tut & kjør, heste kjøp!

Tårene trillet ned over de små søte kinnene. De skinnende små øynene var blanke av våte gledes tåre..

Jeg har en gal mamma! Tro det eller ei, men hun er både gal, kul og unik. Hun er min mamma men også min beste venn. Men som jeg sa – HUN ER GAL!! (Det stor G).

Jeg titter innom for å fortelle litt om turen som dere har hørt litt om. Den sykeste men mest gjennomtenkte planen noen sinne. I en varm bil, en typisk bestemor bil med høy musikk og skinnende sol utenfor sitter vi å humper bort over mot Larvik. Spenning i vente og hvert fall en uendelig spenning for den kommende 4 åringen i baksete.

Noen av dere lurer nokk på hvem jeg er, og lett skal jeg besvare på det. Mitt navn er Xtine Michelle og jeg er datteren til denne galne bestemoren som driver denne fantastiske bloggen. jeg er også mammaen til lille M.A som sitter spent i baksete.

Men… Tilbake til turen vår – turen som startet som blåtur og nå har et navn på hvor den store gaven bli møtt. Hvor prinsessen får møte sin prins på 4 ben. Poser i trunken på bilen, fulle av hesteutstyr og utstyr til rytter. Sikkerheten kommer først og som mamma var jeg nokk hønemor nr 1 inne på hööks, der enn ikke skulle trodd at jeg hestejente og vokst opp blant hester, hestelukt og hestelort (heste møkk/drit eller hva jeg skal si til alle de ordene som kan brukes). Men selv har jeg somsakt levd blant hester i uendeligheter, opplevd skader og sett skader/ulykker skje – og da ble det virkelig en skikkelig hønemor opplevelse når min datter skal få egen hest. Men nå skal jeg gi opp å ro meg i land med hønemor opplegget mitt. Slik er det bare.

Noen av dere venter nokk spent på om lille M.A har fått vite om hva som venter i Larvik og ja det gjør hun nå. La oss gå tilbake til det øyeblikket før jeg takker for meg.

Solen skinner og en trøtt jente våkner til live i baksete. Den snart kommende 4 åringen venter i spenning bak de trøtte øynene som titter frem. Hun har vert god til å vente å sitte i det utviste om hva som er i vente. Men da bilen stopper på den åpne parkerings plassen med hestebutikken hööks, er tiden inne. Et redigert bilde med 3 bilder av den søte lille Shetlandsponnien med skriv "Til Mina Adeline" var det som skulle avsløre den store hemmeligheten og den største gaven noen sinne.

Utolmodigheten går mot slutt å noen små tårer renner ned mot skinnene hennes. Men da telefonen blir gitt hun og bilde møter hennes blikk stopper alt. Hun sitter å bare ser å ser på bildet, og vi forklarer hun hva dette betyr. Gleden stormer og en orkan av følelser og glede flyr løst i den lille kroppen. Da det går opp for hun og takket å klemmene kommer, blir øynene blanke og tårefulle. De glitrende små øynene er fulle av tårer og triller ned over skinnene hennes som en foss. Triste tårer var det ikke, det var uten tvil gledes tårer.

Tenk endelig etter flere bønner til Jesus, 1-2 år med masing og stort ønske om hest, var endelig dagen kommet!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg