Hest som sovemedisin?

…… ” Han skal få klem og nuss hver eneste dag! “, var lille M.A. sine ord i går i bilen.
Stolt liten hestejente som strålte av glede over å ha nettopp møtt sin drømmeponni. ” ……

Vi kom hjem i natt da klokken såvidt hadde passert 03.30… Det var to dødstrette tryner som tittet opp fra bilsetene sine da jeg stoppet motoren. Selv hadde jeg øyne som svære tinntallerkener, en hjerne som gikk på høygir og en kropp som formelig løp som en duracell rundt og ordnet med å rydde alle pakkenelliker ut fra bilen og inn i stallen. Jeg hadde nemlig kjørt innpå med Monster og Burn fra Larvik og hjem til Kvinesdal, så jeg skulle klare å være våken og kjøre hele turen hjem uten å måtte ta noen sovepauser.

Vel hjemme med Felix trygt inne i boksen, og en liten hestejente som striglet forsiktig på sin aller første supervakre ponni. Gleden i hjertet kan ikke bli større enn dette, jeg kjenner hvordan gledestårer og stolthets tårer veller frem i brystet på meg….
Jeg er så uendelig stolt av denne sterke og sta jenta som jeg så uendelig stolt kan si at er mitt barnebarn! 

Hun har bedt til Jesus kveld etter kveld om å få en shetlandsponni. Endelig var anledningen der, endelig gav mamsen hennes etter, endelig kunne momma få lete og finne den rette ponnis til herlige lille M.A. Men alt dette vet dere jo, dere som har lest de to siste bloggene.
Jeg var jo så heldig å få min datter til å gjesteblogge for meg i går, hele to ganger! Siden jeg kjørte bil hele dagen, og likevel følte så utrolig for å oppdatere her på bloggen så dere lesere kunne få følge oss i går og lese hva som skjedde og hvordan alt gikk.


Bildet er fra i går da hun møtte Felix for aller første gang.Og fått seg ny ridehjelm.

Jeg har lovet dere film fra i går da hun møtte Felix og sånn stort sett film fra dagen i går. Den kommer altså!
Jeg skal sette den sammen i kveld, og legge den ut i løpet av kvelden eller morgendagen – det lover jeg dere! Men kan jeg som ” plaster på såret ” få vise dere litt film fra i dag imens dere venter?
Første filmen her er fra den lille herlige innhegningen jeg og M.A. sin mamma satte opp i dagtidlig. M.A. vil ikke ha noen andre der inne, hun vil være alene med Felix – noe hun gir klar beskjed om. I tillegg til at der kommer noen måker, og søte lille M.A. er overbevist om at de kommer for å ta ponnien hennes hehe.

 
Deretter var det å sale på og ta seg en bitteliten tur på hesteryggen. Det gikk strålende, bortsett fra at hun endte opp med å sovne i salen da, hahaha.
 
qj-NWV9h7uw

sovende på ridetur

Posted by Xtine Michelle Broberg on 13. juli 2017

Men for å si litt om Felix også,- så står han til all forventning og vel så det! Han er bare helt AMAZING, rolig, sikker på seg selv, snill og utrolig rolig sammen med barn! Der finnes ikke noe galt ved han, ikke noe negativt eller noe som helst! Aldri noen sinne hadde jeg trodd at der fantes en så snill og god liten hest som lille M.A. skulle få være så heldig å dele mange år fremover sammen med! 
Det er som om jeg leveri en drøm for tiden, men jeg håper inderlig at jeg ikke våkner fra den – for denne drømmen er den beste jeg noen gang har opplevd å drømme!


” Han skal få klem og nuss hver eneste dag! “, var lille M.A. sine ord i går i bilen. Stolt liten hestejente som strålte av glede over å ha nettopp møtt sin drømmeponni. Så i natt da vi var kommet hjem, M.A. var ferdig å dille og pusle i stallen, var det på tide å gi han nuss og klem før det var sengetid for oss alle tre.
Trenger jeg å nevne at M.A. kom aaaltfor sent til barnehagen?! Ingen av oss våknet til vekkerklokkene, etter denne lange og krevende – men så uendelig kjekk – tur avsted!

 

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no
Og ikke minst Dream Life By Bente – klikk deg gjerne inn og bli medlem!
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg